Forum

Hvad kan jeg plante.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Solberg, 15. marts 2008 kl. 20.20

Jeg bor i rækkehus og har en meget ligge have. Jeg har også stor hund der er i hele haven. Jeg vil gerne have en lille køkkenhave med lidt forskellige grøntsager osv, men da hunden er overdet hele ville jeg høre om man kan plante i nogle store baljer el. lign.samt hvornår jeg kan plante hvad. Jeg vil ikke sætte noget i din direkte jord, da hunden allerede har tisset flere planter ihjel. Jeg har ikke mulighed for at opsætte drivhus.

Håber nogen kan hjælpe.

Mette

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 15. marts 2008 kl. 20.36

Hej Mette
Hvad med at bygge et par højbede til dine planter.

Du kan lave dem høje nok til at hunden ikke sådan lige vælter ind over, eller letter ben.

40 cm kan du fint bygge dem i – og et bed på 1 x 1 m kan rumme meget salat og andet lækkert.

Vær opmærksom på, at jo højere du bygger bedet, jo højere bliver vandingsbehovet.

Randi

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 27. maj 2008 kl. 20.13

Du kan næsten plante lige meget hvad i store baljer alt afhængig af de sorter du køber, I dag kan man købe minisorte af næsten alt. gulerødder, hviskål, busksquash til potter m.m.

Det er bare at prøve dig frem.

Både tomater og chile kan dyrkes i potter, radisser, salat, persille m.m.

hilsen Annette

Nyt svar til emnet »Hvad kan jeg plante.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad kan jeg plante.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider