Skrevet af: Tanja, 5. januar 2008 kl. 20.25
Hej!
Er der nogen her der forhandler gamle bærsorter eller er villige til at sælge stiklinger? Her tænker jeg specielt på de spændende gule, lyserøde, og stribet ribs, kanel- og ananasjordbær og hindbær i anderledes farver. Jeg er dog interesseret i alle gamle bærsorter, så lad mig endelig høre fra jer;)
God aften!
Mvh
Tanja
Skrevet af: Janni Vejsholt, 22. marts 2008 kl. 17.06
Hej jeg har omkring 15 gammeldags store stikelsbær buske. De har stået her fra husets bygge år 1920. Du må få dem alle ganske gratis hvis bare du selv sørger for opgravningen.
Tja... Har du nogle gamle stauder du vil dele så er jeg absolut en glad modtager.
Venlig hilsen janni
Skrevet af: Janni Vejsholt, 22. marts 2008 kl. 17.12
Nå, ja jeg har nogle lige så gamle brombær store, søde og saftige. og jordbær som jeg fik af en meget gammel mand. Han sagde de var nogle meget fine gamle slags. Hvor gamle ved jeg dog ikke men de bliver på størrelse med en lille tomat og noget af det sødeste bær jeg har smagt,(Jeg bryder mig ellers ikke om jordbær), men mums.
Jeg glemte vidst lige at skrive jeg er bosat på fyn
Skrevet af: Diane, 22. marts 2008 kl. 17.54
Måske kan du hente hjælp her fra: ecoweb.dk/biodiv/baerfrugt.html?
De hjerteligste hilsner
Diane
Skrevet af: Tanja, 22. marts 2008 kl. 19.07
Hej Janni!
Tusind tak for tilbudet, det vil jeg bestemt ikke sige nej tak til:)
Du får lige min email: boho.shop@gmail.com, så kan vi aftale nærmere.
Mvh
Tanja
Skrevet af: Ahlberg, 8. april 2008 kl. 19.53
Kan det være rigtigt at egernet elsker at spise blåbær? Sidste år plantede jeg to forskellige blåbærbuske i min have – men jeg har endnu ikke smagt dem – egernet kom først. Jeg tror det er den, for jeg har set den springe væk derfra en dag vi kom ud i haven – og jeg kunne se at flere klaser umodne bær var revet af og smidt på jorden!
Har nogen et godt råd til hvad man gør ved problemet. Skal man virkelig bygge en hønsetrådskasse for at beholde blåbærrene selv, eller mon man kan smide et net henover – sådan et man bruger til frugttræer?
Skrevet af: Birthe Nielsen, 19. oktober 2008 kl. 11.00
Hej derude!
Jeg søger den hindbærsort, der hedder PREUSSEN.
I 2 omgange har jeg bestilt på planteskoler, men hver gang desværre modtaget den samme forkerte sort, selvom planterne var mærket PREUSSEN, og det er jo umuligt at konstatere før planten HAR båret bær, så jeg søger altså stadig fornyelse af min hindbærrække.
Den PREUSSEN, jeg kender og holder af er beskrevet i Politikens frugt og bær 1982. Den har flotte mørkrøde aflange bær, med en kraftig smag, der dels egner sig til dessertbær, og er fantastisk til hjemmebagte tærter og roulader. Jeg håber der findes nogen, der ved hvor jeg med sikkerhed kan finde den rigtige PREUSSEN.
Masser af hils'ner til hindbærelskere
Birthe
PS: Jeg bor 2980 KOKKEDAL
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Efterlysning på gamle bærsorter