Forum

Ananaskirsebær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Mørk, 27. juni 2007 kl. 0.49

Jeg har sået ananaskirsebær,og står nu med 12 planter.De er ca. 20 cm. høje og der er masser af små blomster i.

Er der nogen der har erfaring med disse. Hvor store bliver de? Sal der hjælp til bestøvning? Kan de overvintre? Hvor store spande skal de i? Skal de nives,som tomaterne Osv
Jeg vil gerne høre det hele.

Hilsen Rosengren

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 27. juni 2007 kl. 7.53

De bliver ret forgrenede og grenene ligger hen af jorden. Hos mig bliver planten ca. 1 m høj og 1m i diameter. Kræver ikke nogen indsats m.h.p. bestøvning.

De kan ikke tåle frost. Beskæres efter behov.

Frugterne kan holde sig friske i måneder hvis de opbevares tørt i deres eget " papirhylster ".

I drivhus selvsår planten sig så der kommer småplanter op året efter. Kan blive et ukrudt.

Der er iøvrigt mange sorter-også en sort udgave.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lassetoto, 26. august 2007 kl. 22.11

Spørgsmål er det en enårig eller bliver den der i mange år uden at dø?...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Viola Nielsen, 31. august 2007 kl. 11.57

Jeg har fået en selvsået plante i min have – frugten ligner ananaskirsbær, men blomsterne er blå og frugtkapslen er grøn ved spidsen og sort ved stilken.

Selve frugten er grøn. Planten er ca. 1,75 m høj.

Hvad kan det være for en plante – er frugterne giftige?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Iversen, 15. februar 2008 kl. 23.16

Hej Viola Nielsen

Din blomst/plante er højst sansynligt en Blå Kantbæger, og den er giftig, men utrolig flot og dekorativ, den er meget villig til selvsåning, og jeg har den mange steder efterhånden.

Du kan prøve at gå ind og søge på Kantbæger på google og se under billeder, så kan du se om det ikke er den.

Hilsen Grethe

Nyt svar til emnet »Ananaskirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ananaskirsebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider