Skrevet af: Bente, 28. august 2006 kl. 12.39
Mine tre chiliplanter bugner med chili-frugter, hvad kan jeg gøre ved dem? Chili i olie er jeg ikke vild med (risiko for butolisme), men jeg kan simpelthen ikke spise mere end en halv om dagen.
Skrevet af: Brian, 28. august 2006 kl. 18.55
Skrevet af: Mh, 30. august 2006 kl. 15.57
Der er masser af muligheder.
Prøv at kigge her. Se under "recepies" specielt de mexikanske. Der er flere gode opskifter på souce og salsa.
www.chillisgalore.co.uk
Skrevet af: Marie, 4. oktober 2006 kl. 21.18
Ja, det er nogen gange svært at få spist lige så mange chilier, som træet producere...
Skrevet af: Jeanette Jensen, 13. marts 2008 kl. 22.01
Nu ved jeg jo ikk hva det er for nogen chiliplanter du har ;-)
men du kan jo altid sylte, tørre (evt, binde dem op og hænge i køkken?) knuse til pulver, krydderi i småglas, (dette har jeg aldrig prøvet selv – ved ikk hvor godt det er, der skal du nok høre nogen med større viden, (da jeg stadigvæk er nybegynder i chiliplanter)). og har læst et sted a man også kan fryse dem ned (så er der også til dårlige tider ;-)
.ellers er det gode værtinde-gaver til de mennesker man kommer hos, til glæde og gavn (du kan jo evt lave et kopi a din ynglings opskrift og ligge ved de 2–4 chili du giver væk ;-).
jeg har selv givet/afsat en del chillier til mennesker omkring mig (selv før planterne er klar ;-)
(ps. nu kan jeg se det er gammelt indlæg, men håber da du får det læst ;-)
mvh Vandflasken
Skrevet af: Marie, 15. marts 2008 kl. 10.02
Hej Vandflasken.
Super ideer!
TAK!
Smil Marie.
Skrevet af: Kgade, 30. april 2008 kl. 16.48
Hej prøv at lave noget brændenældegødning, hvis du vil af med dem så put dem i vand ti dage du skal være opmærksom på at 1 liter fortyndes med 10 liter vand ellers kan du svie ukrudt væk p.s det stinker helt af h til
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Chili – i massevis