Skrevet af: Christian Garbenfeldt, 20. juli 2006 kl. 9.29
Jeg har 3 kirsebærtræer stående i vores kolonihave. 2 Sam og 1 sunburst. De blev plantet for 2 år siden, men nu sælger vi haven, og jeg vil gerne have træerne med. Kan man bare uden videre flytte dem?
Hvad skal jeg gøre for at flytte dem?
Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak!
Skrevet af: Boi Jensen, 20. juli 2006 kl. 13.04
Hej Christian
Hvis du kan vente med flytningen til midt i oktober er der slet ingen problemer, så graver du bare en ring op 4050 cm fra stammen i en halv meters dybde og får stort set alle rødder med.
Hvis du prøver nu skal du have en klump med, der svarer til en murerbalje omkring 6080 liter jord og det vejer omkring det dobbelte i kilo, jorden skal forinden vandes, så det er meget fugtigt, så mindst et par hundrede liter vand over et par dage. Men der er stor risiko for at træerne ikke kan klare den form for omflytning, så vent hellere, hvis det er muligt.
Skrevet af: Steen Toepfer, 17. juni 2009 kl. 1.42
Vi har et kirsebærtræ ca 34m højt og ca 15 år gammelt som vi gerne flytte kan vi det og hvordan.
Skrevet af: Steen Toepfer, 17. juni 2009 kl. 1.49
Vi har et kirsebærtræ ca 34 m højt og ca 15 år gammelt som vi gerne vil flytte og hvordan.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Flytning af kirsebær