Skrevet af: Per, 28. juli 2005 kl. 16.21
Hej,
Jeg har spurgt tidligere uden at få et klart svar, så jeg prøver lige igen :-)
Jeg er ved at anlægge en køkkenhave. I en del af jorden har der tidligere været en del liljekonvaller. Jeg har blot gravet jorden uden først at fjerne liljekonvallerne. Nu er der så nogen, der har gjort mig opmærksom på at liljekonvaller er giftige. Er det et problem? Hvor hurtigt nedbrydes den gift der er i liljekonvaller? Kan andre planter optage giften?
På forhånd tak for svaret.
Mvh Per
Skrevet af: Dorte, 28. juli 2005 kl. 18.38
Jeg ved ikke om giften i liljekonvallerne er et problem i køkkenhaven, men hvis du ikke har fjernet rødderne så tror at du vil få køkkenhaven fuld af liljekonvaller.De er nemlig ikke så nemme at udrydde.
Skrevet af: Else Rubach-Larsen, 1. april 2006 kl. 19.48
Hej!
Hvorfor må man ikke plante liljekonvaller under bøgetræer og bøgebuske?
Else
Skrevet af: Anne Demant, 1. april 2006 kl. 21.21
Er det datoen? eller?. i skoven gror de altså også under bøg, – men naturligvis er det synd for dem, for når bøgen springer ud kan den jo ramme dem.
Skrevet af: Else Rubach-Larsen, 1. april 2006 kl. 21.36
Hej Anne!
Nej det er ikke datoen – Men jeg har lige købt nogle planter liljekonvaller og der står på posen at man kan plante dem under træer og buske – men ikke under bøgetræer og bøgebuske
Else
Skrevet af: Anne Demant, 2. april 2006 kl. 16.47
Hej Else,
Jamen så: pas. jeg ved det ikke, vi må håbe på at der kommer er et klogt hovede til stede.
Anne
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Liljekonvaller