Forum

Kaffeskaller

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 24. oktober 2024 kl. 15.24

Hej,

Jeg er så heldig, at have adgang til kaffeskaller fra et kafferisteri og jeg synes at have hørt, at kaffeskaller er rigtig god gødning til køkkenhaven.

Er der nogle der har erfaring med det?

Bemærk, at der IKKE er tale om kaffegrums, men derimod kaffeskaller.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. oktober 2024 kl. 20.13

Hej Eelke..

Jeg tror ikke at vi har haft emnet herinde på Havenyt nogensinde, men mit gæt er at det sikkert er lige så godt at benytte som kakaoflis, der var meget oppe i tiden for ca 20 år siden. Sidenhen gik det lidt af igen .

Kaffegrums har et højt kvælstof og kalium indhold i sig, så bare ud med det på dine jorder . Jeg tror ikke at det kan skade på nogle måde .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. oktober 2024 kl. 10.24

Hej Eelke.

Jeg kunne godt forestille mig at det vil være oplagt at benytte som strøelse i hønsegården, da mange af hønsenes utøj ikke bryder sig om luften af kaffe.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. november 2024 kl. 18.14

Hej Alle.

Jeg fandt denne tekst og kørte den igennem google translate...

Kaffefrugtens skaller er rig på næringsstoffer og indeholder cirka 1,27 % kvælstof , 0,06 % fosfor og 2,46 % kalium . Uanset om det er produceret gennem våd eller tør forarbejdning, bevarer kaffeskallerne et relativt højt næringsindhold. ...

Så hvis det lokale kafferisteri vil levere skaller til dig, så tag endelig imod dem .

Nyt svar til emnet »Kaffeskaller«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kaffeskaller

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider