Forum

Får i persille i år?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. juli 2024 kl. 13.15

Hej. Det er nu tredje gang jeg må se at dræbersnegle har ædt min persille. Jeg var så stolt, da den endelig spirede og begyndte at vokse i en speciel plantekasse af træ. Jord og persille er i en stor vasketøjskurv af plastik med huller i bunden. Herover er der snedkereret en kasse af træ. Det hele står på fliser. Sneglene har formået at kravle op nedefra. Øv.
Nu har jeg købt persille til udplantning i spande. De skal stå inde i mit overdækkede skur. Overdækning er klare plader, næsten som et drivhus. Nu håber jeg det bedste for persillesovsen.
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 6. juli 2024 kl. 6.51

Ja - men med møje og besvær. Ikke sneglene der er problemet. Sået i højbed med kobbertape- som ser ud til at virke. En del nyspirede blev taget af sneglene så der kom tape op og så er der sået i flere omgange. Synes det har været svært at få til at spire. Har været omhyggelig med at holde jorden fugtig. Tror der måske har været for vådt og koldt til det sidste hold frø, så kommer til at så om - hvis det kan nås. Persillefrø er udsolgt i Brugsen! Måske andre der har haft problemer. Har også købt lidt til udplantning. De ser ud til at komme fint. Man kan ikke leve uden persille! - og purløg - og dild. Dilden har også voldt problemer. Spiret men ser ud til at "rådne". Bliver slatten og visner ned. Utøj - eller det kolde, våde vejr? Ved det ikke.

Nyt svar til emnet »Får i persille i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Får i persille i år?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider