Skrevet af: Bente Røsling, 11. februar 2022 kl. 11.57
​Hej, kan man lave sin egen jordblanding til potatopots? I vejledningen står, at man skal bruge plantesæk, men jeg vil gerne lave min egen blanding. Jeg har lerjord, så jeg regner med, at jorden skal blandes op med noget, for at fungere godt i potter.
Skrevet af: Søren Duun, 11. februar 2022 kl. 13.41
Skrevet af: Søren Duun, 11. februar 2022 kl. 13.51
Jeg glemte at skrive at hvis du bruger ovenstående blandinger skal du nok tilsætte en par håndfulde tørrede høns gødning ,da de ikke indeholder ret meget kvælstof og kartofler skal bruge lidt kvælstof, men ikke for meget for så ender de med at blive til bagekartofler, men kartofler kan også gro i det rene naturgødning uden at tage skade, men jeg foretrækker at bruge tørrede hønsegødning . Også af hygiejniske grunde .
Jeg blander mit pottejord med lidt gammel spagnum og kompost og så tilsættes tørrede hønse møg . Husk at vande så der sker en omsætning sted hele tiden .
Skrevet af: Svend Høst, 11. februar 2022 kl. 17.22
Brug kaffegrums som jordforbedring , det indeholder ca 7 % kvælstof ...........
Skrevet af: Bente Røsling, 14. februar 2022 kl. 11.53
Hej, tak for links og gode råd. Det var lige sådan en blanding, jeg ledte efter. Idéen med kaffegrums lyder spændende, jeg vidste ikke, at der er så meget kvælstof i kaffe.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jord til kartoffelpotter