Forum

Tomat ID

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. august 2021 kl. 10.37

Kan nogen sætte navn på den her gule ovale blommetomat , de lå som pynt på noget højbelagt smørebrød , (grøften tivoli) sidste år
, de smager vidunderligt med en megen sød smag , jeg tog en med hjem , og fik pillet frø ud af den og i foråret prøvede jeg at så , og de spirede hurtigt , det er en hurtig vokdende sort ( friland ) er nu over 2 m i højden , er der nogen derude der kan genkende den .

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. august 2021 kl. 21.49

Så kom svaret , helt fra Amerika , tomato golden grape ........kan kun anbefales , det er nok den mest søde tomatsort , med en let syrlig smag .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. august 2021 kl. 22.43

Svend

Kender du tomat databasen?
Jeg har været inde for at se om jeg kunne finde "Golden grape", men der dukker ikke noget specifikt op

Det tætteste jeg kan komme den er den som også går under navnet "pære tomat" og som også er en cherrytomat...
tomatdatabasen.dk/Tomat_(m7239)_Yellow_Grape.aspx

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. august 2021 kl. 0.26

Søren .... prøv at google tomato golden grape ........

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. august 2021 kl. 19.15

SVEND.

Jeg tænkte at den måske var synonym med Golden grape. Jeg kan sagtens google Golden grape. Men de ligner hinanden meget.

Nyt svar til emnet »Tomat ID«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tomat ID

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider