Skrevet af: Lars Holt, 1. april 2021 kl. 10.36
I Havenyt for uge 13, bliver vi advaret mod at starte for tidligt i haven. Hvis man kun sår en gang om året, er det en god anbefaling.
Men man bør så og plante flere gange pr. sæson. Det kan godt være, at såningen i den sene vinter mislykkes, så er skaden jo ikke så stor. Stor er derimod glæden, når det lykkes, og man får tidlige afgrøder.
Jeg startede med udendørs såning den 5. marts, og har nu sået 60% af mine ærter, 50% af mine hestebønner, sat 25% af mine løg, lagt 35% af mine kartofler og sået lidt salat, majroe og glaskål, alt sammen på friland.
Det er ikke noget nyt jeg har fundet på i år. Det er sådan jeg har gjort i mange år, og normalt med stort held.
Skrevet af: Jakob B., 2. april 2021 kl. 10.07
@Lars Holt
Tak for tips.
Giver det ikke meget arbejde med at tildække og afdække planter, når de skal skal beskyttes imod nattefrost.?
Skrevet af: Lars Holt, 2. april 2021 kl. 11.00
Jeg lægger fiberdug over kartofler (for temperaturen) og løg(mod fluer), men det ligger på til det er varmt nok. Jeg tager det ikke af og på.
Ærter dækker jeg mod duer.
Skrevet af: Lars Holt, 21. april 2021 kl. 12.40
Nu kommer hestebønnerne op.
Skrevet af: Lars Holt, 21. april 2021 kl. 12.41
Og ærterne fra første såning er 5 cm høje.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dyrk flere hold af hver grøntsag