Skrevet af: Birgitte Linstow, 11. maj 2020 kl. 17.59
Er på jagt efter ovenstående til vores have, men finder umiddelbart ingen på nettet.
Kan nogen hjælpe ?
Skrevet af: Boi Jensen, 12. maj 2020 kl. 7.52
Hej Birgitte
Det er fordi spisekastanje ikke findes som dværg. Det bliver kæmpe træer på 30 meter.
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 18. maj 2020 kl. 15.49
Jo de findes skam!
Dværgkastanje/Chinkapin/Cinquapin - Castanea pumila er jeg selv på jagt efter frø af. Jeg står på venteliste et par steder. Har ikke kunnet finde den i DK
Skrevet af: Søren Duun, 18. maj 2020 kl. 23.33
Hej Pia.
Har du prøvet at Google den, jeg kan se at den vokser over i Amerika og kunne derfor forestille mig at den ikke ville kunne trives i Danmark eller nå at modne frø herhjemme. Derfor er den uinteressant for planteskolerne herhjemme.
Hvis du vil vide mere om den og undersøge om den kan trives i det danske klima ville jeg foreslå dig at tage kontakt til Arboretet i Hørsholm, hvor du nok skal skrive til for at få svar.
Skrevet af: Søren Duun, 18. maj 2020 kl. 23.39
Du finder dem her :
ign.ku.dk/arboret-hoersholm/
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 19. maj 2020 kl. 9.09
Tak for info Søren. Jeg kender godt den i arboretet. Castanea pumila er fuldt hårdfør i DK. Jeg vil helst frøformere så jeg har lidt at vælge imellem og kan selektere de bedste individer.....
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 19. maj 2020 kl. 9.09
Tak for info Søren. Jeg kender godt den i arboretet. Castanea pumila er fuldt hårdfør i DK. Jeg vil helst frøformere så jeg har lidt at vælge imellem og kan selektere de bedste individer.....
Skrevet af: Birgitte Linstow, 19. maj 2020 kl. 9.59
Tak for svar På mit spørgsmål alle sammen.
Vi er midt tresserne, så frø duer ikke for os. Vi er endt ud med en mellemstor spisekastajne i stedet. 😊
Skrevet af: Birgitte Linstow, 19. maj 2020 kl. 9.59
Tak for svar På mit spørgsmål alle sammen.
Vi er midt tresserne, så frø duer ikke for os. Vi er endt ud med en mellemstor spisekastajne i stedet. 😊
Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.11
Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dværgkastajne – spiselige kastajner