Forum

Nem ressourcerigtig køkkenhave?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 26. februar 2020 kl. 23.14

Jeg skal nok til genoverveje etablering af en egentlig køkkenhave med de hjælpemidler som idag er til rådighed. Vandbesparende!
www.youtube.com/watch?v=8r0CiLBM1o8

1 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. februar 2020 kl. 9.17

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 27. februar 2020 kl. 13.09

@F. Christensen.
Æhh... ?
Kan det blive nemmere?
Jeg kan få plads til 4 stk. 20 m. lange bede og der skal næppe mere vand til dem, end til et enkelt bed på nogle få meter.
Ukrudt ikke noget problem. Gødningen doseres korrekt og en meget præcis såning på rette tidspunkt for den enkelte afgrøde og ikke mindst - måske det fedeste - blot plotte forbruget af afgrøder ind på skærmen, og så høster man når de skal bruges i det antal der skal bruges :)

Så er der måske lige dét, at man jo nok skal ansætte en datanørd og en mekaniker til vedligeholdelse og mens vi er ved det, vel også en havemand til at fjerne kållus, larver og andet uønskeligt som er i afgrøderne.

Men så kan man også læne sig tilbage og vente på at hente sine superlækre sunde afgrøder til aftensmaden i køkkenhaven.

Men når vi nu er ved det, så hvor egentlig ikke bygge den en smule større. Sådan lige godt 20m. i bredden, 50m. lang og så 5- 6 m. høj. Så kan den klare hele grunden. Rosenbede, staudebede, bede med sommerblomster og så kunne den vel også rense tagrenderne og endda måske male vinduerne ;)

Bortset fra det, er det nu somme tider fantastisk, hvad der bliver gået rundt og rodet med :)

3 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. februar 2020 kl. 14.08

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 27. februar 2020 kl. 15.24

Det er jo lige det med itnørden og mekanikeren ...
Er det min egen opgave, at sørge for holde anlæget funktionelt, vil der næppe nogen sinde være tid til at købe frø eller blot en enkelt time i havestolen om måneden med kaffe og avis.
Men det ser sgu ud som det kan virke og prisen er overkommelig.
Sådan rent principielt køber jeg dog heller ikke ting, hvor forudsætningen for funktionaliteten er, at genstanden er koblet til Internettet.
Når jeg køber et produkt, skal det sgu virke hos mig.
Men det er sgu på tide der sker noget på området og måske kommer der snart nogen små droner der kan klare opgaverne i haven.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 29. februar 2020 kl. 20.25

Ja, og så slipper man jo også helt for glæden ved selv at dyrke sin have.
Så ville jeg da helt mangle noget, at gå og bekymre mig om hver dag i sæsonen.
Næh, så går jeg hellere i Netto !

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 29. februar 2020 kl. 21.51

@Gert.
" ... mangle noget, at gå og bekymre dig om " !!!???
Får du først sådan en CNC styret køkkenhavemedhjælper kan jeg garantere dig for, at du får bekymringer ;)

Nyt svar til emnet »Nem ressourcerigtig køkkenhave?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Nem ressourcerigtig køkkenhave?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider