Skrevet af: Peter Jensen, 28. oktober 2018 kl. 10.37
Mine Prinsesse stangbønner nåede slet ikke til stadiet, hvor de kan høstes til frø til næste år før frosten kom her i nat (minus 5°) ,jeg frygter så at spireevnen er gået tabt..er det korrekt at det tåler bønner ikke?
Mvh. Peter
Skrevet af: Lars Holt, 28. oktober 2018 kl. 12.41
Du kan vel ikke gøre meget andet, end at forsøge?
Jeg har også nogle bønner, jeg skal have taget frø af. Hvis de fortsætter med at udvikle sig, regner jeg da med, at de også vil spire og gro til næste år. Her skulle der ikke komme mere nattefrost foreløbig.
Ellers må jeg se i arkivet, om der er nogle tilbage fra i år eller de tidligere år af de manglende sorter.
Alternativt må jeg købe nye hos Frøsamlerne.
Skrevet af: Peter Jensen, 28. oktober 2018 kl. 12.48
Tak for svar Lars..de fortsætter næppe med at udvikle sig, da bælgene tydeligt har fået frost og er blevet mørke, men du har ret jeg må prøve og se hvad der sker..har da også bønner på lager, men de har efterhånden mange år på bagen ;)
Skrevet af: Lars Holt, 28. oktober 2018 kl. 13.58
Jo, jeg har bønner på lager. Jeg dyrker ikke kun tørrede bønner til at så, men også til brug i madlavningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frost og bønner…