Skrevet af: Bjarne Højlund, 30. april 2005 kl. 12.23
Hejsa!
Jeg ville gerne forsøge mig med Tamarillo – trætomater, men er der nogen der ved hvor man kan købe planter eller frø?
Skrevet af: Henning Lund, 14. maj 2005 kl. 13.31
Man kan til tider købe selve frugten i Kvickly (har set dem i flere forskellige Kvickly'er). Jeg har dog ikke selv prøvet at se om jeg kunne få noget ud af frøene, men planlægger at forsøge det, når vi flytter i hus
Skrevet af: Bjarne Højlund, 14. maj 2005 kl. 13.44
OK :o) det vil jeg prøve at holde øje med – det kan da være at det er lige så "Nemt" som almindelige tomater ;o)
Skrevet af: Henning Lund, 21. maj 2005 kl. 20.56
Hvis du skulle få problemer med at fremskaffe et eksemplar, så har jeg nogle frø. Vi kunne muligvis bytte frø ;o)
Jeg har brug for nogle chili sorter, af arten Capsicum Pubescens (jeg har ikke nogen endnu).
Skrevet af: Bjarne, 22. maj 2005 kl. 15.23
Det lyder godt, jeg skal lige se om jeg kan skaffe nogen capsicum pubesens frø. Hvis du sender mig en email med din adresse, så sender jeg dem så snart jeg har dem :)
ebhk@ringkom.dk
Hilsen
Bjarne
Skrevet af: Henning Lund, 22. maj 2005 kl. 17.57
Jeg sender lige en email til dig, så vi kan udskifte adresser...
Så sender jeg bare nogle frø til dig, og når/hvis du på et tidspunkt får fat i nogle af de andre frø, kan du sende dem til mig :-)
Det kan f.eks. være "Rocoto Canario" eller "Rocoto Manzano".
Skrevet af: Claus, 5. juni 2007 kl. 14.20
Hejsa.
Jeg har plantet tamarillo fra frø jeg har taget fra en frugt, der går noget tid før de kommer op, men så går det også strækt! Jeg har tre planter, hvoraf den største er vokset til ca 80 cm i højden inden for et par måneder. Det er virkelig flot med meget store blade.
Er der nogen der ved om de kan klare den danske vinter? De står indenfor, men det er jo meget begrænset med sollys om vinteren.
Er der nogen der han nogle erfaringer med planten og andre eksotiske planter? Jeg har pt. lychee, papaya, tamarillo, granatæble og stjernefrugtplanter.
Mvh, Claus
Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 30. juni 2007 kl. 14.45
Hej Claus,
Det lyder spændende med alle de eksotiske frugter. Kender du siden eksotiskefrugter.emu.dk/
Der står en masse nyttig information.
Skrevet af: AAge Sørensen, 28. januar 2012 kl. 18.05
jeg har en trætomat plante fra sidste år,den står koldt og er skåret ned til ca. en meter. hvad gør jeg med den nu ? da jeg gerne vil have frugt på den til sommer , såfremt det er muligt.
Mvh , SÅS
Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 3. februar 2012 kl. 16.06
Det lyder spændende med den trætomatplante. Gav den frugt sidste år? Jeg har kun prøvet dværgtrætomatplante, og den gav frugt samme år. Hvis jeg var dig ville jeg stille planten ud, når den værste frost har lagt sig. Planten kan vist nok godt tåle, at temperaturen lige akkurat kryber under 0 grader for en kort stund, så mon ikke i starten af april ville være et godt tidspunkt? Planten skal i hvert fald ikke stå alt for varmt.
Skrevet af: AAge Sørensen, 10. februar 2012 kl. 19.52
Hej Patrick.R
Min trætomat plante gav ikke frugt sidste år men da var den også
kun en lille frøplante. Derimod havde jeg god held med planten
pæremelon, som også er en staude. Planterne er købt hos
www.den gamlegartners have.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tamarillo – trætomater – hvor?