Forum

Gul vandmelon

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nancy Winther, 27. august 2018 kl. 9.49

Jeg har fået en plante af min søster, der skulle være en kæmpegræskar. Hun har købt nogle frø med hjem fra USA. Men efterhånden som den gror til og sætter frugt, ligner det mere og mere en vandmelon. Nu har jeg så høstet den; og den er gul indvendig, men med nogle store lyse kerner. Og den smager som en mellemtign ml en agurk og en vandmelon. Så vil gætte på at det er en gul vandmelon. Men at den bare ikke har været helt moden endnu. Men kan den have så store frø?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. august 2018 kl. 13.50

Agurk, squash og græskar er samme familie, og krydser sig hjertens gerne.
Vi er holdt op med at tage frø fra agurk m.fl. for planterne bliver ikke som vi forventer.
Skal det lykkes at tage frø fra disse planter, skal der være meget, meget langt til "smitte" kilder.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. august 2018 kl. 13.50

PS mig bekendt er det kun pyntegræskar, der kan være uspiselige/giftige.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. august 2018 kl. 17.05

Hej Nancy det er helt sikkert at det er et græskar, men du har bare høstet det ca. 2+ måneder for tidligt, og planten vil gerne have rigtig meget naturgødning (ko eller hestemøg) jeg har set græskar der var plantet på møddingen, hvor frugterne blev kæmpestore. Græskar spises normalt ikke rå, men syltes. Henry G.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nancy Winther, 28. august 2018 kl. 9.30

Hej,
Og tak for svar:-)
Jeg vil nu mere tro at der rent faktisk er tale om en vandmelon udfra det ydre udseende og planten. Men da jeg fik skåret den og så de store frø kunne jeg bare ikke forstå det. Men smager mere af vandmelon end af græskar..... Så måske en mutant????

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 28. august 2018 kl. 9.49

Nancy hvis du havde sendt dette billede først, kunne man straks se at det var en melon på grund af bladene og udseende af frugten, frøene kan variere i størrelse alt efter sort. Henry G.

Nyt svar til emnet »Gul vandmelon«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gul vandmelon

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider