Forum

Højbede – komposit?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars B, 4. april 2018 kl. 22.28

Skal have lavet nye højbede og vil høre, hvad der kan anbefales mht træ, som kan holde i en del år??

Hvad med komposit som højbede, er der nogen der ved, om det fungerer og kan holde?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 5. april 2018 kl. 8.01

Jeg har fravalgt komposit, fordi det er et kunst materiale, som ikke nedbrydes i naturen og derfor bliver de kommende generationers problem.....så holde, skal det nok.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars B, 5. april 2018 kl. 8.13

Netop fordi det ikke nedbrydes hurtigt som træ, så vil det være en kæmpe fordel og mht bortskaffelse på et tidspunkt, så kan det jo gøres på helt forsvarlig vis sammen med alle de andre ting som heller ikke nedbrydes, men som de færreste kan sige sig fri for at bruge ifb husholdningen.

Men...er der nogen der har erfaring med komposit??

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 5. april 2018 kl. 21.49

Du mener hardieplank og lignende?. Jeg har brugt det i en anden sammenhæng. De er ikke så stærke i sig selv, så jeg tror du skal have en ydre beklædning af træ uanset. Når du alligevel skal det er der billigere løsninger du kan beklæde indersiden med.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars B, 5. april 2018 kl. 23.39

Nej, ikke hardieplank. Kompositbrædder a la denne slags, og de kan fåes billigere.

kirkedalkomposit.dk/terrasse-kob-online/

Nyt svar til emnet »Højbede – komposit?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Højbede – komposit?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider