Forum

Havejord, hvor køber jeg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susie, 27. marts 2005 kl. 17.43

Hejsa.

Er der mon nogen som har et bud på hvor jeg kan købe 5m3 havejord til køkkenhaven? Hvordan kan jeg sikre mig at jorden ikke er fyldt med giftige affaldstoffer?

Påskehilsen
Susie

1 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 28. marts 2005 kl. 0.20

I hvilke område af landet bor du?

Ellers kan du altid ringe og forhøre dig hos en vognmand eller den lokale planteskole i dit område de ved det.

glad hilsen
jr

2 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aninia, 28. marts 2005 kl. 0.47

Hej jr
Jeg bor i Nordsjælland

Påskelig hilsen
Susie

3 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: AA, 18. april 2006 kl. 23.20

Hej

Jeg har også det samme spørgsmål som Susie, og bor i Hvidovre. Kender I nogen her i området, som sælger havejord.

Venlig hilsen

AA

4 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 20. april 2006 kl. 21.21

Hej,
Lynge Naturgødning (http://www.lyngenaturgoedning.dk/) sælger forskellige jordblandinger, deribland havejord. Jeg planlægger selv at købe jord derfra til vores kommende nyanlagte køkkenhave i næste weekend – denne weekend skal bruges på at køre gammel jord væk.

Mange hilsener
Mette

5 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 20. april 2006 kl. 21.21

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lowies Ingerdahl, 27. juni 2007 kl. 0.37

Selv om det er længe siden de andre indlæg er lagt ind er det stadig et problem at finde god havejord på det nordlige Lolland, så hjælp søges!

Mange hilsner
Kirsten

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Larsen, 25. juni 2008 kl. 17.56

Hejsa. er der nogle der ved hvor jeg kan få havejord ved møn?

8 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mia Rønning, 23. september 2008 kl. 14.35

Er der nogen der kender et sted i Thy eller Nordjylland med god jord?

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. september 2008 kl. 20.31

Mangler I jord, eller er det kun mulden i mangler. Gør som os andre der laver muld ud af hvad som helst vi "høster", i kompostbeholderne. Det giver hurtigt muldjord, og så er det spændende. Bare et pa år. På den måde ses det, og giver haveerfaring og glæde. håp

10 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. september 2008 kl. 10.08

Jeg vil også give Hans Åge ret i at hvis i har mulighed for at fremstille det selv ville det være både billigere og bedre frem for at købe det.

For det er ikke gjordt med et læs. To- tre år efter skal der fyldes på igen. Derfor er det bedre at indsamle og kompostere alt det man kan få fat i. både haveaffald, madrester (det grønne) husdyrgødning. hårafald mv. og så forsøge at være delvis selvforsynet med kompost/organisk gødning.

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. september 2008 kl. 20.23

Nu er der mange interessante spørgsmål om orme i dette forum, har orme tænder, hvor store kan de blive, formeres de ved deling med en spade og meget mere. Bl. mere, hvad lever ormene af? Maden er det helt centrale. Det er dét i økologisk jordbrug (min opfattelse). De formulder plantedele. De forbedre samtidig jorden med de forskellige ting de fordeler op og ned i jordstrukturen hvor de bevæger sig og efterhånden gør jorden neutral og – gøder den. Jeg har haft mange forskellige jordstrukturer, sandjord, lerjord og affaldsjord med både murerbrokker o.l. som kommunen fyldte op med da hævede vejen med flere meter. Jeg bruger aldrig kunstgøning. Ormene klarer det meget bedre og giver en lækker struktur – jeg heller aldrig graver i. Jeg bruger kun havekultivator, hakkejern og rive. Jeg har fire kompostbeholder på 120 m2 urtehave. Det er simpelthen så spændende, især hvad slag liv de består af. håp

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mona Buur, 9. april 2009 kl. 15.44

Hvorkøber jeg ny jord til køkkenhave4n i og omkring Slagelse?

13 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina-Odense, 14. juni 2009 kl. 22.28

Jeg vil også meget gerne høre om der er nogen der ved hvor jeg kan købe jord til levering til køkkenhaven, der er sikret giftfri, evt. økologisk.

Jeg bor i Odense.

14 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: P. Lund, 10. juni 2013 kl. 20.57

Slettet af administrator 14. juni 2013 kl. 0.45.

15 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. juni 2013 kl. 21.29

Slettet af administrator 14. juni 2013 kl. 0.45.

Nyt svar til emnet »Havejord, hvor køber jeg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Havejord, hvor køber jeg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider