Forum

Gødning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 4. april 2016 kl. 6.53

Hej alle
Jeg skal i drivhus have chili, tomat, agurk og melon.
Er bare i tvivl om lidt omkring gødning.
Skal jeg vande med gødning ved hver vanding?
Ka. jeg bare bruge en 4-1-6 gødning til det hele?

Vh
Jakob

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 4. april 2016 kl. 10.24

Hvis du bruger flaskegødning i ikke f.eks udtræk af møj, vil jeg foreslå at du retter dig efter anvisningerne på flasken.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 4. april 2016 kl. 12.34

Du kan godt få økologiske flydende gødninger som kan blandes op med vand .Både Pindstrup, Farmergødning
og Solsikken.dk sælger hver deres specielle gødning.
Fælles for dem alle er at de er meget dyre i forehold til de almindelige flydende gødninger, som du kan være heldig kommer på tilbud til det halve eller næsten .

Du kan også vælge at lave udtræk af forskellige planter
og gødninger. Men det kan være svært at doserer med dette . Tomater er ikke så sarte som agurker eller melon. Men meget gødning fremmer sygdomme og utøj .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 4. april 2016 kl. 12.42

Med en 4-1-6 gødning er det så hver gang?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 4. april 2016 kl. 15.25

Hvis ikke det står på flasken, kan du lade tomatplanterne vejlede dig, bliver bladene lyse mangler de gødning, blir de meget mørke og kraftige er det for meget.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 4. april 2016 kl. 17.58

Hvis alle gav deres besyv med, tror jeg du ville få mange forskellige vejledninger i hvor lidt eller hvor meget gødning det er nødvendigt at give planterne.
Jeg tror, det er bedst at gøre sine egne erfaringer. Men i hvert fald hellere for lidt gødning end for meget. Man kan jo ikke trække gødningen ud af planterne, hvis der gives for meget, men som Vibeke også skriver, kan man se om de mangler.
Jeg har tomater og agurk plantet direkte i drivhusjorden, og gøder kun 2-3 gange på en sæson, og mine planter er grønne og sunde og højtydende.
Ligeledes vander jeg kun 2-3 gange i løbet af sommeren, da jeg har læst at tomater får meterlange rødder, så de klarer selv vandforsyningen. (Og det holder :-) ) Dog får agurkerne en sjat vand ind i mellem, da de ikke har så dybtliggende rødder.
Den flydende gødning jeg bruger, hedder 3-1-4.

Nyt svar til emnet »Gødning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gødning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider