Forum

Forspiret chili

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 2. april 2016 kl. 19.56

Har jeg mon et problem med mine chili spirer ? Sået i uge 6 og ompottet i uge 10 efter de fik første bladpar. Og derefter er det som om væksten er gået i stå... Derudover har en af dem i går tabt sine kimblade. Hvad kan det skyldes ?
De står i købt såmuld. Samme vindueskarm rummer mange andre forspirede ting og har gjort det i flere år uden problemer.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 2. april 2016 kl. 20.22

Jeg vil gætte på at de skal have noget mere end såmuld at leve af ?

Hilsen Anders

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 2. april 2016 kl. 22.40

Skal jeg give dem noget gødning så ? Tænkte de var lidt for små til gødning endnu men det er jo første gang jeg dyrker chili....

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 3. april 2016 kl. 9.08

Jeg ved ikke om det er problemet, men pas på med at overvande dem. De kan ikke tåle at være meget fugtige hele tiden, men skal selvfølgelig heller ikke tørre helt ud.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 3. april 2016 kl. 13.34

Når jeg potter mine småplanter om, bruger jeg altid en jord med næring i. Såjord er kun til at så i. I år har jeg købt en plantesæk og brugt jorden til omplantning af både prydplanter og tomater. Der er nok næring i jorden til et stykke tid.

Nyt svar til emnet »Forspiret chili«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Forspiret chili

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider