Forum

Bortskaffelse af dipel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 21. november 2015 kl. 13.43

Jeg har en stor rest dipel tilbage. Mon nogen kan fortælle mig, hvordan jeg skaffer mig af med det på en ansvarlig måde.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 21. november 2015 kl. 14.10

Du kan aflevere det på den nærmere genbrugstation så sørger de for at det bliver destrueret.
Selvom det er ganske harmløs må man ikke bare smide det ud med dagrenovationen men har pligt til at aflevere det så det ikke ender i miljøet .

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 21. november 2015 kl. 15.13

Tak for svaret. Det var det, jeg forventede. Det vil jeg gøre. Tror du også apoteket vil tage sig af det i lighed med medicinrester?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 22. november 2015 kl. 11.49

Det har jeg aldrig hørt om. Uden at vide det så tror jeg ikke at de vil tage imod det , men du kan altid spørge dem .
Det vil være mest oplagt at det var genbrugspladsen , der fik det .

Hvorfor gemmer du det ikke selv er der blevet for gammel?. Det er dyrt nok at indkøbe .

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 22. november 2015 kl. 13.51

Mener du, det kan anvendes næste år? Kan det holde sig ved kældertemperatur?

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 22. november 2015 kl. 14.44

Prøv det .Der må stå en dato mærkning et sted på bøtten men ellers ville jeg prøve det og du kan prøve at sætte doseringen op og så se om det stadig virker .
Ellers må du på genbrugspladsen med det .

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. november 2015 kl. 10.46

Holdbarheden skulle komme an på, hvilken form, det er i. Er det i pulverform, har det længere holdbarhed, end hvis det er i opløst form.

Men prøv at gemme det, hvis du har planer om at bruge Dipel igen næste år. Det er jo lynhurtigt at afgøre, om det stadig virker i næste sæson.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 27. november 2015 kl. 19.27

Ja Annette. Apoteket modtager medicin rester, gamle som nye.
Det er den bedste måde at komme af med det :-)

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 29. november 2015 kl. 19.53

Der er stadig liv i de bæster til kålsommerfuglelarver! Jeg fik brug for mere dipel, selv om det er for gammelt. Desværre har regnen nu nok skyllet det hele væk.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 30. november 2015 kl. 17.45

Er det ikke lettere her sidst på sæsonen lige at pille larverne af? De plejer at være lidt sløve og lette at få fat på.

Nyt svar til emnet »Bortskaffelse af dipel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bortskaffelse af dipel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider