Forum

Kulderesitente avokadotræer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 8. november 2015 kl. 10.45

Jeg har lige læst lidt om kuldehårdføre avokadoer, og jeg tænkte, om der er nogen herinde, der har forsøgt sig med at dyrke sådan nogen her i Danmark.

Sorterne der er mest hårdføre skulle være:

‘Brogdon’
‘Ettinger’
‘Gainesville’
‘Mexicola’
‘Winter Mexican’

Inden jeg bestiller frø, ville jeg lige høre, om der overhovedet kunne komme noget ud af at forsøge at dyrke avokado her i Danmark. Og hvis det er for koldt, vil man så kunne tage avokadotræet ind for vinteren og stadig få afgrøder?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 8. november 2015 kl. 16.32

Hej Bo

Jeg ved ikke om Jens Erik fra Esbjerg ved hvad der sker på disse kanter men ellers ville jeg skrive til Botanisk have i Århus / København og spørge om de ved hvad der røre sig .

Jeg havde en adresse på en hollandsk planteskole som havde en masse planter til billige penge men jeg kan desværre ikke finde den familien som havde planteskolen . Familien hed Ewald eller noget i den retning og de ville med garanti have dem i deres sortiment.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 8. november 2015 kl. 16.58

ups
Både adressen på familien og deres navn er blevet væk for mig men jeg ved at flere herinde har købt hos dem .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 10. november 2015 kl. 18.46

Hej Bo
Man kan gå på denne side Yamagamisnursery.com de har noget om hårdførheden på avokado.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 10. november 2015 kl. 19.43

Hej Søren og Jens Erik.
Tak for jeres svar. Der er lidt at kigge på.
Vh. Bo

Nyt svar til emnet »Kulderesitente avokadotræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kulderesitente avokadotræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider