Forum

Grønne cherry tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 22. oktober 2015 kl. 16.18

Hej..
kan jeg gemme/ opbevare mine grønne cherry tomater, så de kan bruges til andet end syltede grønne tomater.

Jeg har en del, fordi det varede så længe før vi fik " sol og sommer". Jeg har plukket dem ned .Men indtil nu , står de et fad.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. oktober 2015 kl. 16.53

Hej Inge pak dine tomater enkeltvis ind i et stykke avispapir, læg dem mørkt i normal stuetemperatur, og efterhånden får du modne frugter. Hilsen Henry G.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 22. oktober 2015 kl. 17.37

Kom dem i papirposer sammen med nogle få modne æbler. Gasserne, som udskilles fra æblerne, vil modne tomaterne i løbet af forholdsvis kort tid.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 22. oktober 2015 kl. 17.55

Jeg plejer at lægge dem på en bakke i kælderen, så jeg kan holde øje med udviklingen.
De udvikler sig over nogle måneder.
Men vi høster da stadig røde tomater både i drivhus og på friland.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 22. oktober 2015 kl. 20.43

Jeg har lavet chutney af mine, med udganspunkt i en opskrift jeg fandt på nettet, som jeg hellere må undlade at linke til, for ikke at blive beskyldt for at lave reklame.
Men søger du på grønne tomater chutney eller relish, finder du nok en god opskrift.

Lars høsten gik i stå her, da kartoffelskimmel i løbet af få dage raserede alle vore tomatplanter.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 24. oktober 2015 kl. 9.24

hej!
mange tak for svarene. Jeg tror, jeg fravælger at pakke dem enkeltvis, for der er et opvaskefad 3/4 fyldt! Men de andre muligheder er til at overkomme.

Nyt svar til emnet »Grønne cherry tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Grønne cherry tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider