Forum

Frugttræ til krukke

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 6. oktober 2015 kl. 10.54

Hej

Jeg har fået mig en stor firkantet glaseret krukke - ca 80 høj og 50*50.
Den har jeg en idé om skal stå på terrassen med et dværg frugttræ i....den kommer til at overvintre på samme sted så intet tropisk..

Terrassen er vestvendt så den vil få blæst og den vil få AL middags+eftermiddagssolen.
Er det dumt ? - Manden min siger jeg skal tænke på om krukken/jorden bliver varm sådan en sommereftermiddag og om det jeg putter i kan klare det....

Er der nogen der har erfaringer med sorter/forslag ?

Selv har jeg på nettet set en dværg-Victoria-blomme som skulle være selvbestøvende.

Alternativt kunne jeg et sted få lov at stjæle 2 mindre selvsåede kirsebær ( rød + mørk ) der må kunne flettes sammen - til bestøvning - det er ikke moreller de er mindre - jeg vil kalde dem almindelige - men mor-træerne er jo store træer - vil størrelsen mon lade sig begrænse af krukken eller vil det give bøvl ?

Mere alternativt, hvis frugt er dumt, og selv om jeg synes det var sjovt hvis det kunne spises - så et mindre prydtræ af en slags ( forslag ? )
- de dværgsyrener jeg ser er lige små nok til krukken....

Nyt svar til emnet »Frugttræ til krukke«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frugttræ til krukke

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider