Forum

Ananas kirsebær visner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. september 2015 kl. 9.09

Min flotte store ananas kirsebærplante i kæmpekrukken begyndte med at få hvide bladrande på en del blade. I sidste uge begyndte den at få rådne sidegrene. Råddenskaben satte ind ved overgangen fra en hovedgren til sidegren. Bærrene har svært ved at modne og nu falder mange af mens de er grønne. Jeg har givet flydende gødning et par gange i sæsonen og vandet flittigt - måske for flittigt? Planten måler omkring en meter på alle led.
Har jeg vandet for meget - har det været for koldt - for meget gødning?
Alle andre krukkeplanter har fået samme behandling og er flotte.
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. september 2015 kl. 22.17

For nogle år siden tog jeg frø fra et annanas kirsebær og udplantede dem i haven. Det blev til meget store planter med mange frugter. De fik ingen gødning, og vand kun når det regnede.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. september 2015 kl. 23.23

Hej Mogens. Min plante står i en stor krukke og ved siden af den står i samme størrelse krukke "opstammede" Ostara jordbær. Begge krukker har fået samme behandling. Jeg er jo nødt til at vande og gøde, når den kke står på friland. Jeg prøver lige at tage nogle billeder i morgen. Jordbærrene har det fint og giver stadigvæk mange bær.
Ingeborg

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. september 2015 kl. 8.54

jeg tror at sommeren har været for kold og fugtig til annanaskirsebær på friland

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. september 2015 kl. 9.03

Det kan tænkes at de sidste par uger har været for kolde. De rådnende syeder på planten ser ud som georginer/ dahlia efter første nattefrost. Hvordan ville planten have reageret ved overgødskning? Og hvordan ved overvanding? Kan for lidt vand være årsagen?
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. september 2015 kl. 9.04

Syeder = steder
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Ananas kirsebær visner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ananas kirsebær visner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider