Forum

Kartofler i bruxelles

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pouline Middleton, 22. september 2015 kl. 8.20

Hej alle,

Min veninde, der bor i Bruxelles bliver 50 her i weekenden, og hun ønsker sig danske kartofler til sin køkkenhave. Jeg skal derned ofr at fejre hende.

Hvordan kan jeg give hende denne gave? Skal jeg tage en pose kartofler med til hende? Hvor mange kg? hvad gør hun så med den?

Håber I kan hjælpe, da hver ken hun eller jeg er den store haveørn;-)

Mange hilsner
Pouline

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 22. september 2015 kl. 11.40

Hej Pouline
Det er ikke lige årstiden til at lægge kartofler nu.
Det er først i foråret de lægges i haverne. Fra februar-marts vil du kunne købe læggekartofler, både på nettet, i supermarkeder og andre steder.

På nettet kan både du og din veninde, i mellemtiden, finde en masse anvisninger på kartoffelavl.

Måske du kunne give hende en pose danske økologiske spisekartofler ledsaget af et "gavekort" der lover en pose læggekartofler til foråret?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 22. september 2015 kl. 12.16

Vær opmærksom på, at der kan være visse restriktioner med kartofler. (Jeg ved ikke lige hvorfor- sygdom?! Men visse irske og engelske sorter må man ikke importere).

Ja et gavekort er nok en bedre idé, og et billede af nogle smukke nye kartofler.

Sava er en god (økologisk) sort, og i år kunne man faktisk købe "Æggeblomme" kartofler (øko) til at lægge- i Coop. :-)

Mvh
Tine- god fødselsdag!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pouline Middleton, 22. september 2015 kl. 15.56

Hej begge to,

Mange tak for svar. Vi tager en pose kartofler med ned til hende og sætter et pind med et gavekort ned i en af dem;-)

Mange hilsner
Pouline

Nyt svar til emnet »Kartofler i bruxelles«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartofler i bruxelles

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider