Forum

Butternut Squash

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lena Kihlgast, 1. oktober 2004 kl. 13.25

Hejsa

Hvem kan hjælpe mig med at skaffe et par Butternut Squash?

Jeg befinder mig i Kbh. området, men er villig til at køre.

Jeg betaler selvfølgelig gerne for squash'ne

På forhånd tusinde tak

Lena Kihlgast

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina, 25. oktober 2005 kl. 14.50

Hej,
er på Fanø sælges butternut squash hos SPAR.

Spørg der – måske får de også snart tilbud hos SPAR i København.

Venlig hilsen,
Nina

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads, 23. februar 2006 kl. 10.05

Hvad er det botaniske navn for butternut squash? Hvis man selv vil dyrke dem.

Jeg kender den kun fra nemlig osse kun fra : Jamie Oliver ;O)

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene, 22. april 2006 kl. 21.39

Hej Mads og i andre
På www.jollytifarm.dk sælger de frø til Butternut squash.

vh Lene, Ribe

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 23. april 2006 kl. 15.29

Den økologiske have sælger også butternut squash, af en sort som eftersigende skulle være god.

Jeg vil gerne forsøge mig med den i år

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else, 25. april 2006 kl. 10.50

Jeg forsøgte at dyrke butternut squash sidste år med meget ringe udbytt. En lille squash blev det til, og en masse blomster som ikke blev til noget. Jeg har forsøgt at finde dyrkningsanvisninge; men kun ud af, at de ikke kunne dyrkes i DK. Er der nogen som har haft held til at dyrke dem, og i givet fald hvordan?

Else

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. april 2006 kl. 2.15

Kære Else

Jeg dyrkede Butternut græskar sidste år og fik to på to planter. Så det var ikke bedre end hos dig.

I artiklen Cucurbita-slægten skriver Lila Towle, som har dyrket mange squash og græskar, følgende om Butternut græskar:

Moskusgræskar – Cucurbita moschata

Denne art kræver generelt megen varme – dvs. har en lang vækstsæson – og den eneste sort, der er velkendt i USA, er ''Butternut'' (den er ikke i familie med ''Buttercup''). Den er lysebrun, pære- eller flaskeformet. Den findes af og til i butikkerne under navnet melongræskar eller som en krydsning mellem melon og squash. Den smager endnu bedre end ''Buttercup'', men er så usikker i dyrkning i min have, at jeg helt har opgivet at dyrke den. Eksperimentér evt. med minidrivhus.

Læs hele artiklen her:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/82.html

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Marie Høgh, 10. september 2006 kl. 22.20

Vi har haft 2 planter i haven i sommeren 06 og har fået et væld af store, tunge frugter. Vi bor 5 km fra Vesterhavet. Planterne er sået indendørs og plantet ud i maj – i de første uger beskyttet af en klar plastkuppel. Vi har sandjord, så før plantning har vi gravet et hul, fyldt op med hestepærer, tilsat kalk og lagt den opgravede jord ovenpå. Øverst på bunken er butternut'en så plantet.

Er der nogen, der har opskrifter til brug af de mange butternut'er?

Inge Marie.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 10. september 2006 kl. 22.55

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Laulund, 9. oktober 2006 kl. 15.21

Hej alle græskar interesserede. hvis i bor i nærheden af Århus er der mulighed for at købe mange forskellige græskar i Den økologiske Have i Odder. Rørthvej 132. TLF 86545400. Haven har åben til og med efterårsferien fra kl. 10–16.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Hauge, 14. oktober 2006 kl. 18.29

Jeg har i år for første gang dyrket Butternut Squash og det hat været en kæmpe succes. Jeg har fået 23 store flotte frugter på 3 planter. Helt overvældende. Jeg har købt frøet hos Impecta i Sverige. De har et rigtig godt sortiment af mange slags grøntsager.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du endnu ikke har fået anskaffet dig nogle frugter. Jeg bor i Sorø.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bruce, 21. november 2007 kl. 17.30

Du skal bare kigge forbi i charlottenlund hos Cömert frugt og Grønt i hyldegårdsvej 56 charlottenlund.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Majken, 3. september 2008 kl. 11.01

Hej
Jeg har også eksperimenteret med butternut i min have i år. Jeg har to planter der er vokset over en meter i længden, har en del blomster men nu her i starten af sep. er der stadig ikke nogen frugter. Jeg gav min nabo en plante som han stillede ind i sit drivhus, da vi tænkte at det måske var pga. det var for koldt for den at sætte frugter i DK. Hans har nu heller ikke givet nogen frugter.

Jer der har gode resultater med den har i haft den i drivhus eller i udenfor og hvilken type jord. Jordbunden her er meget lerholdig.

Nyt svar til emnet »Butternut Squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Butternut Squash

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider