Forum

Læggekartofler i overskud

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2015 kl. 23.03

Jeg har købt en pose læggekartofler - men har kun brugt 4 x 3 kartofler til mine kartoffelpots, så der er mange tilbage (Asparges). Det komiske er, at selvom vi har en ret stor have, kan jeg kun lægge de resterende kartofler forskellige steder i bedene, hvor der er plads. Kan det betale sig? Vil kartoflerne blive til noget? Eller kan jeg spare mig ulejligheden? Noget særligt jeg skal tage hensyn til, hvis jeg lægger dem f. eks. langs en hæk?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 12. marts 2015 kl. 11.49

Hej Ingeborg,
jeg kunne tro du vil kollidere med hækkens rødder.

her i huset fylder jeg jord i de store, stærke indkøbsposer med "rigtig" hank. lægger 2 kartofler i hver, kommer jord over, vander lidt i ny og næ. Flytter poserne rundt, alt efter tid, lyst, vind og vejr. sørger for der altid er lidt fugtigt i posen, og fylder mere jord på når de skal hyppes..
poserne står en del tid inde i bryggerset, flytter så ud i mit skur, derfra ud på terrassen, hvorfra de, pga hanken, er nemme at sætte i læ hvis vi får frost.
Det giver udmærkede kartofler :) altid omkring
kr. himmelfartsdag.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 12. marts 2015 kl. 11.53

Hej Ingeborg.
Hvad med at ligge dem i komposten? Har du ikke en halvåbent kompostbeholder med noget, som er næsten omsat og som ikke danner varme for så får du kogte kartofler .
Du skal give komposten lidt kvælstof, men du kan høste mange kartofler o kompost .
Hilsen Søren .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. marts 2015 kl. 23.28

Hej Søren Duun
Mine åbne kompostbeholdere står et skyggefuldt sted under store træer - så de vil ikke få ret megen sol. Derfor tror jeg ikke at det er nogen god ide. Jeg har tidligere tænkt på at sætte nogle græskar på komposten - men har ikke gjort det på grund af den manglende sol det meste af dagen. Annes ide kan være fin, men det er min have for "fin" til - og der hvor jeg kan skjule kartoflerne - er der ikke sol.
Desværre.
Ingeborg
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Læggekartofler i overskud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Læggekartofler i overskud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider