Forum

Borletto/Franske bønner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 24. august 2014 kl. 20.51

Hej alle.

Da det er første gang jeg nogensinde dyrker Borletto/Franske bønner så er jeg selvfølgelig en smule usikker på flere ting.

Jeg hører for det første at bønner skal tørrer, den mest velegnet metode er åbenbart at trække hele planten op mens bønnerne sidder på planten og hænge dem under et udhæng, men der bliver ikke nævnt hvor længe - og der bliver hellere ikke nævnt hvornår man trækker planten op.

selve frøene inde i bælgene, har fået den fantastiske marmorering og er på det punkt vel egentlig klar til høst, men da jeg ikke ønsker at spolere det for mig selv, ønsker jeg lige at forsøge mig med at skaffe nogen informationer her.

Hvornår trækker man planten op til tørring?

Hvor længe tørrer man planten?

Er der andre måder hvorpå man kan opbevarer sine bønner i længere tid end at bruge tørring?

Mvh
Dennis

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 25. august 2014 kl. 6.31

Men Tom, der står netop IKKE det, som Dennis spørger om!

Hvis det er tørrebønner, vil jeg tro, du først skal trække planterne op, når de er ved at visne og bælgene tørrer lidt ind.
Lad dem hænge, til de er helt visnet ned, og bønnerne også virker hårde.

Nyt svar til emnet »Borletto/Franske bønner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Borletto/Franske bønner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider