Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 21. juli 2014 kl. 14.24
Jeg ville hører om der er nogen herinde der kan fortælle mig et 3-4 slags krydderurter som kan tåle 100% skygge døgnet rundt?
Jeg har nemlig et lille have projeckt hvor jeg skal have bygget et bed op omkring et Tulipan træ og sat krydder urter, men der kommer ingen sol ned den vej.
Mvh
Dennis
Skrevet af: Annette Lundgaard, 21. juli 2014 kl. 15.22
Jeg ville prøve med fransk mynte og æblemynte. De vokser med en gevaldig kraft hos os, dog ikke i skygge, men det skyldes nok, at vi ikke har skygge i urtehaven. Du kan få begge hos mig, hvis turen går forbi Brovst.
Skrevet af: Freya Grossmann, 21. juli 2014 kl. 21.56
Måske citronmelisse, men jeg tror ikke, du kan lade noget vokse under tulipantræet. Under vores er der ikke engang græs, og jeg kæmper p.t. Med at så erantis og græs, men det er tvivlsomt,,om det lykkes.
Måske har de nogle sekreter, som andre planter ikke kan tåle?
Skrevet af: Tom Andersen, 21. juli 2014 kl. 22.06
Tulipantræ eller Magnolia?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juli 2014 kl. 22.25
Jeg har nu altid troet at "mediteranske" krydderier stammer fra varmere himmelstrøg og skal have godt med sol.
Danske krydderurter som persille, dild og purløg kan vist godt klare lidt skygge.
Ingeborg
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juli 2014 kl. 7.29
Min erfaring med mynte er, at de trives fint uden direkte sol :)
Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 22. juli 2014 kl. 16.43
Mynte er helt klart den bedste til skygge. Og husk, at den kan brede sig ukontrolleret meget.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Krydder urter.