Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. juni 2014 kl. 22.53
Min tomatplante af sorten Favorita er avlet af frø fra sidste års tomater. Det gik da også ganske fint - indtil jeg plantede den om i den store krukke, hvor jeg plejer at have en tomat. Jorden er skiftet. Har jeg mon gødet for stærkt? Jeg gøder med opløst kunstgødning. Blandingen er svag og opløses yderligere i 10 l vand. alle andre krukker har tålt det.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 17. juni 2014 kl. 7.53
Gamle bambus stokke kan godt gemme på svampespore og andet godt, som har overvintret i revnerne. Det ligner også overgødning.
Skrevet af: Svend Høst, 17. juni 2014 kl. 9.32
Det er nok overgødning , det er svært at dosere med kunstgøning opløst i vand , jeg bruger flydende gødning (49kr for3liter netto) der passer en hættefuld til 10l vand
Skrevet af: Michael Bæk, 17. juni 2014 kl. 21.13
Jeg synes nu mere overgødning plejer at give mørkt grønne og nærmest sammenkrøllede blade.
Skrevet af: Tove Sicko, 18. juni 2014 kl. 9.24
hej
Det kan også være for skarp sol der gør bladene er blevet lyse
Skrevet af: Peter A., 18. juni 2014 kl. 9.50
Det er ikke for skarpt sol , normal gødning med masser af kvælstof giver mørkegrøne blade , hvis man overdriver gødningen skifter bladene farve og vil senere visne , modgiften er masser af vand uden gødning , tomatplanter som nippes vil gøre at bladene krøller..........
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juni 2014 kl. 12.41
Hej
Tak for svarene. Jeg tror nu selv på at det er overgødning. Jorden i krukken er nemlig jord fra en plantesæk - og den er jo gødet i forvejen.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad er der galt med min tomatplante?