Forum

Bærbuske rabarber i krukker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Avdic, 6. marts 2014 kl. 19.05

hej
er nybegynder ang have så mit spørgsmål er kan man planet bærbuske i krukker
og kan man plante rabarber i krukker

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 7. marts 2014 kl. 2.50

Kjære Pernille, som svar paa dit spørgsmaal skal det herfra lyde: Ja, det er dig muligt at plante rabarber i krukker. Det kan de godt lide, og saa ser det i tilgift rigtig godt ud. Ja det er nemmerlig ogsaa vigtigt at omgive sig med gode og smukke ting, saa vi som mennesker kan blive mindet om, hvor dejligt livet er. Maaske især hvis man de sidste par aar har kæmpet med en kræftsygdom, ja. Men jeg vil ønske dig saa god fornøjelse med dit spændende projekt.

Mvh Eivin (^_^)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. marts 2014 kl. 8.50

Hej Pernille Avdic

Det lyder som om du har god lyst til at arbejde med grønne planter - måske kan du have glæde af at læse lidt om gode jordblandinger til krukker - der er et fint tema om emnet på Havenyt's forside lige nu!

Og en tur på biblioteket og lidt tid ved hylderne med havebøger kan også være et godt sted at starte, mens det alligevel er for koldt til at planterne stortrives ...
Kig for eksempel efter "Min Krukkehave" af Claus Dalby - så får du også tips om vanding og vinteropbevaring ;-)

Jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse !

Venlig hilsen fra
Lone

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 7. marts 2014 kl. 13.08

Ja det ka du godt, vær obs på krukkerne skal have en vis størrelse, jeg tænker specielt på rabarberne som jo hurtigt bliver store og rodklumpen også stor. De kan jo evt. deles på et senere tidspunkt.
Jeg har et figentræ i en stor krukke og har i en del år haft et lille æbletræ i en stor potte og har løbende skiftet jorden ud, det har fungeret fint.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 7. marts 2014 kl. 14.19

det er en dårlig ide hvis du ikke kan opbevare krukkerne lyst og frostfrit

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 7. marts 2014 kl. 21.54

Rabarber i krukke er super flot.

Nyt svar til emnet »Bærbuske rabarber i krukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bærbuske rabarber i krukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider