Forum

Dahlia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Rauhe, 15. juli 2013 kl. 13.31

Jeg får huller i bladene på mine dahliaer der står i samme bed. Jeg har en tilsvarende art i et andet bed der ikke fejler noget. Ved siden af det førstnævnte bed står 2 hortensiaer hvor den ene også har misdannedes blade. Hvad er det for noget og kan man sprøjte?

Susanne

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 15. juli 2013 kl. 16.30

Hej Susanne.

Mine dahliaer ser lige sådan ud. Hvis jeg går ud i min have om aftenen, er mine dahliaer helt fyldt med ørnetviste som spiser løs af bladene. Det kunne sagtens være det samme dine dahliaer er udsat for, ligner unægtelig bladene på mine dahliaer. Ved ikke hvad man kan gøre ved det? Må bare håbe at de gror hurtigere, end de kan spise dem;-)

Mvh. Michael

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Rauhe, 15. juli 2013 kl. 18.18

Hej Michael.

Det vil jeg se efter i aften. Hvis det er ørentviste, kan de bekæmpes både kemisk og med fælder.

Mvh Susanne

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 15. juli 2013 kl. 19.07

Sprøjtningen er en virkelig dårlig ide - sprøjtningen i haver er en vigtig årsag til at der årligt lukkes mange drikkevandsboringer!
Planterne skAl nok komme igen til næste år, hvis du flytter dahliaerne til et andet bed.
Fælder er en god ide - og ellers håndkraft - der er vel grænser for, hvor mange ørentviste der er i et bed.

Nyt svar til emnet »Dahlia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dahlia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider