Forum

Gummibånd

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 24. april 2012 kl. 8.58

Jeg leder efter noget gummibånd eller lignende, til at binde sidegrene på mit æbletræ, som står på espalier.
Gerne i en god proffesionel kvalitet.

Kender i nogle gode sider på nettet, hvor jeg kan handle??

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. april 2012 kl. 13.04

Prøv Garta i Odense eller skovudstyr.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 24. april 2012 kl. 14.51

Vi har med held brugt gamle cykelslanger, som skæres/klippes i passende længde og bredde

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. april 2012 kl. 15.22

Du kan også bruge sikkerhedsseler, dem kam kan du købe hos førnævnte eller hos en autoophugger.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 24. april 2012 kl. 18.42

Hej Lars
Hvorfor vil du bruge noget, der er så holdbart. Meningen med tilbinding af grene ved espalliering er ikke andet end at holde grene fast, indtil de kan bære sig selv og senere når de bliver tykkere skal de også kunne bære frugten. Det betyder også at i begyndelsen må de ikke sætte ret meget frugt. Snore og stativer er kun beregnet til at holde formen på espalliet. Derfor brug det billigste og ikke holdbare, du kan finde og det kan være bast, podeelastikker eller høstbindegarn. Så glemmer du ikke at få det fjernet før det gnaver sig ind i barken, hvilket jeg har set utallige eksempler på, når jeg har kikket på folks træer. Så husk hvis I bruger ikke forgængelige ting at binde med, skal det fjernes igen inden der sker noget i forhold til træet.
www.de-gamle-sorter.dk

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. april 2012 kl. 22.56

Sikkerhedseler er kun til stammer eller tykke grene, der skal holdes på plads i flere år . Er der som Boi skriver tale om små grene dur sikkerhedselen naturligvis ikke .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 25. april 2012 kl. 10.24

Hej Boi,

Jeg fik vist ikke skrevet det hele...

Det var netop fordi, jeg havde glemt, at fjerne nogle plastic strips, så de havde gnavet sig ind i grenene.
Så derfor tænkte jeg, at gummibånd ville være mest fleksibelt.

Nyt svar til emnet »Gummibånd«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gummibånd

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider