Skrevet af: Jakob Jensen, 23. april 2012 kl. 7.21
Hej alle
Jeg står i den situation at jeg skal have fat i noget jord til at fylde i nogle højbede. Har ikke mulighed for at hente så derfor skal det være i bigbag.
Jeg bliver bare forvirret over udvalget, og vil ikke ende op med 3 bigbandmusik med gødning :)
Hvilken billig jord skal jeg vælge, og evt link
Bor på Fyn
Venlig hilsen
Jakob
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2012 kl. 8.18
Hej Jakob -
har du prøvet en googlesøgning?
Der er mange, der leverer jord i bigbags og til mange forskellige priser, så du skal nok lidt rundt og se på hjemmesider :)
mvh
Anja
Skrevet af: Jakob Jensen, 23. april 2012 kl. 8.29
Hej Anja
Har prøvet Google, men bliver forvirret over det store udvalg.
Er det muldjord man skal bruge? Fin eller grov?
Det et lidt med udvalget der får mig til at gå i stå :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2012 kl. 12.44
Jeg ved ikke, hvad der er bedst - der synes jeg, at du skal prøve at kontakte et par af forhandlerne. De må jo vide, hvilket produkt, der passer til dit brug :)
Skrevet af: Henrik Andersen, 3. maj 2012 kl. 11.06
Hej Jacob
Jeg ringede til en vognmand og bestilte harpet muld, måtte slippe 1500.- for 5 m2 leveret, har efterfølgende blandet op med kompost fra genbrugspladsen.
Mvh.Henrik
Skrevet af: Mads Jørgensen, 4. maj 2012 kl. 9.08
man får det man betaler for....
Skrevet af: Peter Sindrup, 4. maj 2012 kl. 10.25
@Mads
Hvordan skal man forstå dit svar? Betyder det at du ikke syntes at løsningen med harpet muld (hvad det så end er) og kompost fra genbrugsstationen er "godt nok"?
Peter
Skrevet af: Søren S Duun, 4. maj 2012 kl. 12.27
Jeg syntes det lyder meget fornuftig og med hensyn til prisen så tror jeg ikke at du får det billigere andre steder . Jeg har et familien medlem der fik kørt jord væk og her var prisen hvadenten det var 3 eller 5 kubik meter jord kr 1200,-
Det eneste du skal være lidt varsom med er kommune komposten, her vil jeg råde dig til kun at blande max 20% i, ikke mere. Selvom det er klar til brug er den stadig levende og arbejder videre i jorden . Du kan altid komme lidt ekstra oven på jorden når du er færdig med at plante til.
Skrevet af: Jakob Jensen, 24. maj 2012 kl. 13.51
Undskyld den sene tilbagemelding :-)
Det blev til jeg gravede noget jord op i stedet for højbede... Resultatet var efter meget søgning omkring trævalg til højbede.. Synes lærketræ er lidt dyrt, så det bliver næste års projekt
Tak for svarene
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bigbag-jord til højbed