Forum

Sorte Murerbaljer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: B.J. Nielsen, 27. marts 2012 kl. 12.35

Hej
Er der nogen derude som ved hvad sorte murerbaljer er lavet af, er der evt. giftstoffer som kan "zumme" ud i planterne.
Jeg har tænkt mig at bruge de firkantede baljer som plantebalje til mine krydderurter.
Tak for hjælpen
BJN

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 27. marts 2012 kl. 13.21

De har sikkert et eller andet dårligt i sig, de er jo ikke lavet til fødevarer, men du køber bare de poser der er beregnet som indsats til de hvide plante-kasser, og bruger dem, så skulle der ingen fare være, gør det selv.

De kan købes lige nu hos Jem & Fix til 7-10 kr stykket.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Jensen, 27. marts 2012 kl. 13.25

Så vidt jeg ved, er de lavet af pvc, og dermed vil man nok ikke kunne udelukke at der kan frigives nogle stoffer til jorden. Jeg ved dog også at fisk og andre dyr som lever i vand, kan overleve i længere perioder i disse murebaljer, så det er nok begrænset hvor "giftige" de kan være.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 28. marts 2012 kl. 8.08

Jeg har lagt 4 kartofler i sådan en balje..uden plastik i....håber jeg overlever ;0)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Nielsen, 17. september 2012 kl. 8.27

Jeg vil altid anbefale at man kontakter sælger og hører dem af. Selvom to murerbaljer ligner hinanden, så kan der jo måske godt være forskel på den samme type firkantede murerbalje hvad angår kemien. Jeg købte nogle hos Plain Industry og de var gode til at komme med en liste over de stoffer der var i murerbaljen og hvad man måtte bruge den til: www.plainindustry.dk/Murerbalje.html

Nyt svar til emnet »Sorte Murerbaljer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Sorte Murerbaljer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider