Forum

Ribs, solbær og stikkelsbær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbet Mærsk-Møller, 27. februar 2012 kl. 14.28

Min mormors have mmmmm, Hun havde bl.a. en rød og hvidstribet ribs der smagte fantastisk. Jeg har med held ved nedkrogning (hedder det vist) formeret de kedelige købesorter og er nu begydt at lede efter nogle der har gamle sorter stående og som har lyst til at lave en stikling eller 2 til mig. I min erindring er de meget mere søde og aromatiske. Jeg har en gammel sort af et laksefarvet hindbær der smager himmelsk og er tidlig, at bytte med.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Madsen, 12. marts 2012 kl. 16.01

Mmm - lyder dejligt med mormors have :-) Jeg forbinder også mine bedsteforældres haver som idylliske. Der var altid stikkelsbær, ribs, solbær, hindbær osv. Mange har ikke længere den slags i deres haver. Desuden smagte disse bær så meget bedre end dem, man køber i supermarkedet. Jeg husker meget tydeligt, at min bedstemor altid fortalte mig, at jeg skulle spise mange solbær, da det var utroligt sundt. Alligevel har jeg næsten aldrig spist solbær siden da - nok fordi mine forældre ikke dyrkede solbær i haven. Ifølge artiklen www.sundhedslex.dk/solbaer.htm skulle solbær i øvrigt være godt mod kræft, hjerte-kar-sygdomme samt infektioner, så der er vist noget om snakken!

Nyt svar til emnet »Ribs, solbær og stikkelsbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Ribs, solbær og stikkelsbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider