Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. september 2011 kl. 10.52
Hej,
Jeg har gravet 10-12 liter af disse løg op. Det er dem, der på engelsk hedder Bluebell (prøv at søg på Google og tjek billederne). Er der nogen, der gerne vil plante en mindre skovbund til med disse? De formerer sig ret kraftigt, så de skal have lov og plads til at brede sig. Jeg bor i det nordlige Århus, og du skal komme her og hente dem.
Jeg er til gengæld interesseret i alle slags forårsløg og -knolde, stauder i det hele taget og bregner og hosta i særdeleshed.
Jeg har også en del selvsåede kirsebærlaurbær (små), selvsåede lavendler (små og mange), selvsåede liguster, diverse buske, små nøddebuske, rød spirea, forsythia, kvalkved, rynkeblad (stiklinger), valmuefrø (store lyserøde pon-poner), gedeblad, forglemmigej, martsvioler, studenternelliker, kaprifolier (mange), berberis (en enkelt), og pigbladet brombær. Der er sikkert også andet. Giv lyd, hvis du er interesseret.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 30. september 2011 kl. 11.48
- det er umuligt at sige noget om hvis du ikke har et foto -
MM
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. september 2011 kl. 15.01
Hej - her er et billede. Hjælper det?
Elsebeth
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. oktober 2011 kl. 9.23
den hedder scilla non-scripta eller scilla natans - på engelsk bluebell -
MM
Skrevet af: Inge Lake, 26. oktober 2013 kl. 12.34
Hej Elsebeth,
Jeg vil gerne have 1-2 liter af disse Bluebell løg.
Uheldigvis bor jeg i Ordrup nord for Kbh.
Tror du, du vil have ulejlighed med at sende dem med posten,
når jeg betaler alle omkostningerne forbundet dermed???
kh
inge.lake@gmail.com
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 26. oktober 2013 kl. 14.20
Hej Inge,
Du måtte gerne have fået nogle løg, men det er to år siden, jeg skrev indlægget, så de er desværre allerede afsat.
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Klokkehyacint / blåklokke-løg