Forum

Er der nogen der vil bytte:-)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bine M., 25. september 2011 kl. 19.13

Jeg har en masse flotte løvefod i forskellig størrelse der kan sendes som barrodsplanter, mange forskellige husløg, mange frø af smukke riddersporer og en stor hvid perlekurv staude. Frøene af riddersporerne er mix farve af alle tænkelige blå og lilla nuancer. Det er min opfattelse at man ikke kan være helt sikker på farverne, men det bliver de kun smukkere af! Højden er fra 150-180 cm.

Jeg bytter udelukkende til lyserød høstanemone, purpur solhat (gerne frø), hjortetrøst, bregner, stenbræk, hosta og akeleje- og viol frøstjerne (gerne frø) og jeg er ikke nærig!! Det er ikke for at være kræsen, men jeg er mest til de lyserøde og blålilla nancer

Jeg har billeder af løvefod og husløg og dem mailer jeg gerne. Riddersporer tog jeg en masse billeder af, men de er desværre blevet væk - suk....

Håber at høre fra Jer derude

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. september 2011 kl. 15.41

-hvor bor du - jeg har meget forskelligt - jeg bor ved kalundborg
-MM

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bine M., 26. september 2011 kl. 16.16

Hej Mogens og mange tak for dit svar:-)

Jeg bor helt oppe lidt syd for Skagen så der bliver nok lidt langt for os begge at køre. Derimod kan vi sagtens bytte frø, stiklinger og måske barrodsplanter da disse relativt let kan sendes. Er der noget bestemt du kan tænke dig og kan du skrive lidt stikord om hvad du har - som jeg skriver er jeg ikke nærig:-)

Mange hilsner
Bine

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. september 2011 kl. 17.41

- jeg sender ikke men kommer du til sjælland er du velkommen -
så kan du ringe 23 44 71 63 -
MM

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bine M., 26. september 2011 kl. 19.44

Det er helt i orden og forståeligt da det tager lidt tid og arbejde. Mange tak for dit telefonnr, det bliver gemt såfremt jeg skulle komme østpå.
Venlige hilsner
Bine

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katja Krabbe, 2. oktober 2011 kl. 21.02

Hej Bine
Jeg er interesseret i frø af riddersporer, alle farver. Til gengæld har jeg masser af frø af akelejer i forskellige farver. De er ikke sorteret. Med lidt held vil jeg i år kunne samle lidt purpursolhat frø. Jeg har også lidt frø af Alaskalupin (lavendelblå) og vild lærkespore indsamlet i Island. Desude kvanfrø fra Færøgården på Frilandsmuseet. På billedet ses blade fra vild lærkespore. Blomsterne ar lyserøde. Jeg bor på Sjælland, så det må kunne ordnes pr. post.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bine M., 3. oktober 2011 kl. 8.09

Nej, hvor herligt:-)
Jeg elsker også akeleje og de andre frø lyder også meget spændende!
Kan vi ikke gøre det sådan at jeg primært får akeleje og så en lille "prøve" på de andre så får du en masse fine riddersporefrø?
Du får lige min mail så vi kan udveksle adresser: kajkru@mail.tele.dk.
Mange venlige hilsner Bine

Nyt svar til emnet »Er der nogen der vil bytte:-)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Er der nogen der vil bytte:-)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider