Forum

Røde planter/stauder søges

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kasper Skott, 23. august 2011 kl. 22.53

Hej,

kan du hjælpe os?

vi er på udkig efter følgende røde planter:
- rød hyld
- rød japansk ahorn eller løn
- rød alunrod

Venlig hilsen
Kasper Skott

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 24. august 2011 kl. 7.54

Kasper jeg vil forslå at i tager på plantemarked her i efteråret, du kan se på haveselskabetshjemmeside hvor og hvornår der rundt i landet.
Jeg ved at Bilka har en mørkbladet hyld til 70 eller 80 kr, Heuchera/alurod kan du være heldig at rende over samme sted eller prøv at google dem, så kommer der en masse plantebutikker op på nettet, der finder jeg mange spændende planter, ellers så bytter jeg med andre.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Skott, 24. august 2011 kl. 16.05

Hej Lis P,

tak for dit forslag. Jeg kan sagtens finde planterne på den lokalre planteskole.

Men ideen med at oprette et indlæg i dette forum, er jo netop at bytte sig til dem :-)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 24. august 2011 kl. 16.54

Helt sikkert Kasper men de planter du leder efter er ikke lige dem folk har flest af, og da det efterhånden er dyrt at sende med posten er det ikke altid det kan svare sig at bytte.

Så skal du gøre som vi gøre som vi gør, holder en privat plantebytte hvor man mødes hos en tager bytteplanter med får en hyggelig eftermiddag ud af det.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Davidsen, 4. september 2011 kl. 9.00

Hej, jeg har foruden Alunrod et par andre stauder med rødt løv, f.eks. Lysimachia p, en rødbladet kløver plus nogle få rødbladede St. Hansurt, men træerne kan jeg ikke hjælpe med. Bor i Holstebro. Mvh Anne

Nyt svar til emnet »Røde planter/stauder søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Røde planter/stauder søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider