Forum

Granatæble/r – Punica granatum

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Salina Bruun, 23. august 2011 kl. 9.08

Igen. Disse gik lidt amok i opspirringen hehe

så vil uden at have et nøjagtigt tal på sige jeg har ca 30 stk.
de bliver pottet om en af de nærmeste dage og er derefter klar til at flytte hjemmefra.

Byttes til ??? Ja... noget jeg ikke har men som også med tiden vil give noget spiseligt af den ene eller anden art. Noget der vil elske god varme, godt med lys og høj luftfugtighed ;)

Billedet er fra "vuggestuen" nye bliver taget når de er ompottet!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 23. august 2011 kl. 16.39

Hej Salina

Det ser sjovt ud med de mange forskellige eksotiske planter du har fået til at spire.

Har du nogensinde haft held til at dyrke pistacier?- altså de spiselige pistacier og ikke dem man laver mastiks af- dem sælger de af og til i supermarkedet som pistacietræer.
Jeg fik pistaciekernerne til at spire, men planterne visnede senere.

Hvordan fik du granatæblekerner og tamarind til at spire?
Og hvor fik du tamarindkernerne fra?

Det største problem ved de eksotiske planter er jo nok at de fleste bliver til store træer!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Salina Bruun, 23. august 2011 kl. 18.18

Jeg er faktisk igang med pistacie for tiden... blandt ret mange andre hehe jeg gik nok en lille bitte lille smule overbord da jeg fik lokket min bedre halvdel til at samle / bygge mig en lille tropisk vuggestue ;-)

derinde har jeg en terrariedning til opvarming og et langt lysrør.

så fugtigheden og varmen blir holdt oppe. Tamarindkernerne fik jeg i en butik inde i kbh et eller andet sted. men de er lidt tricky at få igang... de første skete der intet med heller ikke efter mange dage i vand, prøvede så at "knække" stenen som lyder som glas når du taber den, hjalp.

prøvede endda at give dem et kuldechock hehe. meeen jeg vandt ;)

nu har jeg 4 stk der skulle ha været plantet om idag og 4 mere der er påvej plus hmm ja kan ikke helt huske hvormange der var i de stidste 2 potter ;-)

Granatæblerne var nu overraskende lette at få igang... men de bliver meget let ekstremt ranglede hvis de ikke ryger ud af vuggestuen meget hurtigt.

ang. at de blir til træer er faktisk hvorfor det er netop disse jeg kaster mig over... plus det løse hehe. men man kan jo klippe en hæl og skære en tå og lave sig en "bonzai" nok ikke helt men holde dem nede hvis man ikke har pladsen til dem i fri dressur.

Jeg håber det var svar nok

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Salina Bruun, 24. september 2011 kl. 9.13

Har endnu 4 af disse små granatæbler tilbage som også gerne vil flytte hjemmefra i bytte for noget andet tropisk.

De er vænnet til at bo i en køligere vindueskarm for nemheds skyld i deres nye hjem ;-) De strortrives trods "kulden"

Nyt svar til emnet »Granatæble/r – Punica granatum«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Granatæble/r – Punica granatum

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider