Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 20. august 2011 kl. 10.55
Jeg har hørt at man kan løgge solsikke hovedet til tøre, og at der er frø inden i.
Men hvornår, hvordan og er det de frø man skal spise, eller dem man kan så igen næste år?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Theresa:)
Skrevet af: Eivin Knidsen, 20. august 2011 kl. 18.40
Theresa
Solsikkefrøene bør plantes i perioden fra april til juli. I tilgift er det jo da en plante som er saa fin, saa fin har jeg nu alle tider syntes. Plant dem gerne under lidt jord, dog skal de ej særligt langt ned.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 20. august 2011 kl. 20.13
men hvornår skal man lægge hovedet til tører, og er der de spislige frø?
Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. august 2011 kl. 13.11
I tilgift kan man tilføje, at solsikken er en plante, der almindeligvis kan blive op til tre meter høj. Det er jo da en stor blomst.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 29. august 2011 kl. 17.06
der var ikke det jeg spurgte om.
Skrevet af: Lilium J., 29. august 2011 kl. 17.46
Se f.eks.
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/743.html
ellers er der en udemærket søgefunktion i øverste højre hjørne af denne side.
For mange år siden var jeg i USA, og en deltager i busturen blev vedvarende ved med at spørge os alle om hvordan man tørrede liljefrø.
Det meget " tørre", men ret simple svar fra en deltager i bussen var til sidst: Don`t let them get wet!
Skrevet af: Henry G., 29. august 2011 kl. 20.25
Hej Theresa skær blomsterhovedet af med en så kort stilk som muligt, læg det på frøsiden ned på en avis, læg gerne et par pinde mellem avis og frø, og læg den et tørt og luftigt sted, se jævnligt efter mug, når frøene løsnes (høstes) skal de opbevares tørt og køligt, hvis de ikke er spist forinden.
Hilsen Henry G.
Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 30. august 2011 kl. 17.37
Tusind tak for det. kan man spise de frø man høster? :)
Hilsen Theresa
Skrevet af: Henry G., 30. august 2011 kl. 19.31
Hej Theresa spis du bare dine solsikkekerner, det er jo en lækker spise, både i en kage og rå eller ristet. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Solsikke frø