Forum

Agurk / aubergine til friland

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 2. marts 2011 kl. 20.59

Hej er der nogen der kan anbefale nogle gode agurke- og/eller auberginesorter til friland.

Hvis der er nogen der ligger inde med et par ekstra fø, har jeg en masse spændende tomatfrø at bytte med.

Jens

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 4. marts 2011 kl. 20.49

Jeg har tidligere haft auberginer på friland med held- de vil dog helst stå rigtig lunt og et sted hvor det ikke blæser alt for meget.

Det bedste resultat har jeg haft med babyaubeginer "Baby Rosanne", men jeg har også prøvet planter af ukendt sort fra planteskolen og det er faktisk gået fint- de småfrugtede auberginer synes dog at give størst udbytte.

Jeg har ikke haft særlig meget held med almindelige agurker på friland uden overdækning, men jeg havde stor succes med at dyrke dem under de dér "nettunneler" fra Silvan med afdækningsplastik over- det var lige så godt som i drivhus, hvad udbytte angår og jeg syntes, at smagen var bedre!

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. marts 2011 kl. 11.47

Her er lidt om forsøg med auberginedyrkning på friland:

skrubtudsen.wordpress.com/category/aubergine/

Hilsen Karna

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 5. marts 2011 kl. 14.32

Både Weibulls og Albertines frø har flere frilandsagurker i deres sortiment.
Jeg dyrkede nogle af Søren Holts (Skrubtudsens Have) frilandsauberginer sidste år (sorten Skorospelij), dog i drivhus, hvor de gav mange og tidlige auberginer.

Mvh.
Søren

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 6. marts 2011 kl. 22.08

Tak for jeres svar.

Det lader til, at det er de småfrugtede auberginer jeg skal gå efter.

Nyt svar til emnet »Agurk / aubergine til friland«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Agurk / aubergine til friland

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider