Forum

Aspidistra søges

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Harpøth Møller, 19. februar 2011 kl. 22.53

Hejsa

Jeg søger efter denne gamle plante, Så hvis du har nogen ide om hvor jeg mon kan købe sådan en vil jeg bilve meget glad :-) Har søgt en del på nettet men uden held desværre.

mange hilsner
Christina Harpøth Møller.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. februar 2011 kl. 7.42

Christina den er svær at finde i handlen, selv har jeg byttet mig til min.
Jeg så godt du søgte den på plantedebatten, min er ikek stor nok til at tage stiklinger af da den gror meget langsom.
MVH Lis

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Harpøth Møller, 20. februar 2011 kl. 19.39

Hejsa Lis.

Ja jeg søger flere steder for så er chance jo lidt større :-)
Jeg kan huske at jeg har set dig i tv sidste år (kan det ikke passe) ? Jeg var meget fasineret af dine drivhuse, men især den med kaktus, ikke mindst dine smukke bladkaktus. Vil meget gerne købe nogle stiklinger af dig når det engang bliver forår/sommer altså hvis du har nogle du vil sælge stiklinger fra.

mange hilsner

Christina H. Møller.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 21. februar 2011 kl. 8.17

Christina jeg har sendt en mail til dig. Jo det var mig der var med i drivhusdrømme.
MVH
Lis

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Munk, 23. februar 2011 kl. 7.44

Jeg har både her og i andre blomsterfora eftersøgt Aspidistra. Det er svært - næsten umuligt.
Jeg har nu aftalt med min planteskole at de efterlyser planten når de køber ind - og det har endnu ikke givet nogen gevinst.
Sidste år spurgte jeg om de mon havde glemt min forespørgsel, men de kunne vise mig at jeg stod på deres indkøbsliste stadigvæk.
Bente

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 23. februar 2011 kl. 11.30

Det er en meget langsom plante at få til at gro, så det er ikke lige den gartnerier satser på, det er noget med at de former den med rodstængler og det tager tid. Jeg kan fortælle den findes og med varigated blade, det vil sige den har hvide kanter.
Men jeg ved fra mine blomstervenner at de bytter flitigt, jeg har også selv fået en stikling af den.
MVH Lis

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Harpøth Møller, 23. februar 2011 kl. 12.06

Hejsa

Jeg kan så her glædelig meddele at der er lykkeds mig at skaffe aspidistra planter, kan hente dem om en uges tid hos en lokal planteskole :-) Det er vist nogle store planter så muligvis jeg kan hjælpe dig Bente, men det må vi se hen på sommeren.

mvh.
Christina.

Nyt svar til emnet »Aspidistra søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Aspidistra søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider