Skrevet af: Troels Rasmussen, 6. november 2010 kl. 21.41
Hej.
Jeg har en bhut jolokia plante, knap 1 m høj, med masser af blomster.
Problemet er at jeg ikke kan den få den til at komme med nogen chilier.
Bestøver de forskellige blomster med en vatpind(fra blomst til blomst), men det er som om der ikke kommer noget støv ud af dens blomster, modsat mine andre planter, twilight og jalapenos(og der har jeg massere chilier)
Jeg vander med gødning.
Hvad skal jeg gøre?
hjælp!?! :)
Skrevet af: Ditlev Sørensen, 8. november 2010 kl. 6.28
Hej Troels,
Du skriver ikke hvor du har den, men ud fra årstiden tolker jeg det som om du har den inde i huset. Hvis den står over en radiator kan der opstå perioder med for varm luft. Havde selv samme problem med en jalapeno da jeg boede i lejlighed. Under alle omstændigheder kommer der nok ikke nogen chilier i år. Udviklingstiden er lang og sæsonen er snart slut. Du vil dog opleve at du i det tidlige forår får chilier. Længe før nysåede chilier blomstrer kan du høste de første og da planten har et helt år på bagen, så vil den hen over sæsonen give alle de chilier en familie kan konsumere.
mvh
Ditlev
Skrevet af: Gunnar K., 8. november 2010 kl. 13.04
Bhut Jolokia er den stærkeste peber der findes, så det er nok tvivsomt, om den kan spises "frisk", men man kan jo altid prøve at bruge den i madlavning. Det skulle ikke være nødvendigt at bruge pensel, da peberfrugter er selvbestøvende, men man kan bevæge planterne for at fremme bestøvningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Bhut Jolokia, hjælp