Forum

Tulipa sprengeri

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 25. september 2010 kl. 3.01

Hejsa, vil høre om der er nogen der skulle ligge inde med nogle frø fra tulipa sprengeri? De er jo ret svære at få fat i, men kunne virkelig godt tænke mig denne tulipan i haven. Jeg har ikke så meget at bytte med endnu, da det er en forholdsvis nyetableret have, men har nogle frø fra lupin og pibeløg hvis det har interesse, ellers betaler jeg gerne for frøene.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 25. september 2010 kl. 19.31

Hej JOC
Ja, jeg har lidt frø af tulipa springeri fra mine egne tulip og vil godt sende dig dem.

Du kan så dem direkte på jorden nu, eller du kan så dem i bakker med spiremuld og sætte dem ud i haven med fiberdug over nu, og så prikle dem ude i haven til foråret. De blomstrer 2 år senere.

Venlig hilsen
Clara Andersen
clara.andersen@stofanet.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 25. september 2010 kl. 20.37

Mange tak for svaret Clara, det er jeg meget glad for. Jeg har sendt dig en e-mail.

vh. JOC

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 14. marts 2011 kl. 18.16

Tak for frøene jeg fik af dig i efteråret Clara. Som du kan se på billedet er de på vej op nu. Jeg fik i alt 4 potter sået til og der er spirer i allesammen : )

Så skal jeg bare vente nogle år på at de blomstrer...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 14. marts 2011 kl. 22.48

Hej JOC
Herligt at se ! Jeg vil tro, du har den første blomst om 2 år. Tak fordi du gav tilbagemelding, det bliver man rigtig glad for.
Og tak for frø af Clematis President. Nu var det tilfældigvis den eneste clematis, jeg har i forvejen, men jeg har da sået nogle få frø, de har dog ikke spiret, men det er nok mig, der har gjort det forkert.
Hilsen Clara

Nyt svar til emnet »Tulipa sprengeri«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Tulipa sprengeri

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider