Forum

Søges: Sedum hybrid ‘Matrona’

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 20. august 2010 kl. 13.18

Hvis der er nogen, der har denne sankthansurt i mørke farver, så kunne jeg godt tænke mig stiklinger :-)
Ønsker mig et langt bed (4-5 m), suk - det bliver dyrt ellers!
Hilsen Tina
Sjælland, Køge bugtområdet

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2010 kl. 19.38

Hej Tina -

Jeg har ikke sortsnavnet på min, men jeg har en klump stående, som jeg ikke skal bruge - men der er jo lidt langt at køre fra Køge og til lidt nord for Slagelse...

Det er ikke akut, så hvis du en dag kommer i nærheden, skal jeg gerne grave den op til dig. Der kan vel blive omkring 30 stiklinger af den, vil jeg tro...

Mvh
Anja

Den ser sådan ud - som du kan se, står den og bliver lidt klemt:

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 21. august 2010 kl. 7.08

Tina hos hos staudestedet kan man købe flere forskellige jeg har selv lige købt 3 forskellige hos hende, så kan du selv lave flere ved at klippe toppen af og stikke i en potte.
De er nemme til at få rødder.
www.staudestedet.dk/group.asp?group=14&sort=&page=2
MVH
lis

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 21. august 2010 kl. 7.08

Tina hos hos staudestedet kan man købe flere forskellige jeg har selv lige købt 3 forskellige hos hende, så kan du selv lave flere ved at klippe toppen af og stikke i en potte.
De er nemme til at få rødder.
www.staudestedet.dk/group.asp?group=14&sort=&page=2
MVH
lis

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 21. august 2010 kl. 13.16

Hej Anja,
tusind tak for tilbuddet, men jeg har ikke bil (meget upraktisk, hrmpf !), så det er desværre nok for langt - ellers mange tak :-)
Til Lis, tak for rådet - jeg har set planten hos min lokale plante-pusher, men som alting, så er de dyre, men det er en god ide med at købe en og så stiklingeformere selv. Bare et lille tillægsspørgsmål: Jeg har jo endnu ikke fået mit drivhus op at stå (laaang historie :-/), kan jeg have stiklingene stående udenfor til vinters eller skal de ind i f.eks. lukket skur - eller dør de så af mørket?
Takker mange gange for alle gode råd.
Hilsen Tina

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. august 2010 kl. 13.50

Hej Tina -

du kan bare sætte dem i jorden med det samme - det kan de sagtens tåle. Og så er det jo lidt lettere...

I stedet for at klippe stilkene af, kan du også dele den, så de allerede har lidt rod med. Så går det endnu hurtigere med de nye planter. Eller du kan gøre begge dele og få dobbelt så mange planter!

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Søges: Sedum hybrid ‘Matrona’«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søges: Sedum hybrid ‘Matrona’

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider