Skrevet af: Sisse O., 15. august 2010 kl. 10.35
Skovjordbærstiklinger og vinrabarber ønskes - byttes gerne med stauder f.eks. tusindstråle, blodrød storkenæb, lodden løvefod, kæmpestenbræk, sporebaldrian, marguritter og elefantgræs.
Bor 3540 Lynge.
Hilsen Sisse
Skrevet af: Camilla F., 14. juni 2011 kl. 21.18
Hej
Ja nu er det jo godt nok længe siden du skrev herinde, men jeg har skovjordbær og når de laver stiklinger, sender jeg gerne nogle til dig.
Skrevet af: Sisse O., 18. juni 2011 kl. 21.08
Hej Camilla. Tak for tilbudet, men vi er flyttet og behovet er der ikke lige p.t.
Mvh Sisse
Skrevet af: Rasmus Fuglsang, 18. juli 2011 kl. 13.46
Hej Camilla
Hvis du stadig er frisk på at lave en stak stiklinger, så vil jeg frygtelig gerne aftage :-)!
Venligst
Rasmus
Skrevet af: Jonna Rønnest, 2. august 2011 kl. 13.13
Hej Rasmus
I min lille have i Sorgenfri, vokser skovjordbærrene rigtig godt. Jeg vil gerne sende dig nogle stiklinger.
Du skal bare lige beskrive hvordan jeg gør, så vi kan være sikre på de overlever. Jeg har masser af boblekuverter og papkasser og andet skrammel til at sende i.
Mvh Jonna
Skrevet af: Henriette Roberts, 2. august 2011 kl. 21.23
Hvis nogen i syd danmark ønsker skovjordbær stiklinger har jeg nogle i øjeblikket.
Skrevet af: Morten Poulsen, 2. august 2011 kl. 22.57
Hvad er ideen med skovjordbær frem for alm jordbær ? Kommer de senere ? Kan ikke helt se logikken da de jo, så vidt jeg ved, er meget mindre...
Skrevet af: Rasmus Fuglsang, 3. august 2011 kl. 7.10
Hej Jonna.
Det lyder bare skønt!Kan du ikke sende mig din mail? Skriv til rasmusfuglsangfrederiksen(snabela)gmail.com. Så kan jeg sende dig en beskrivelse:-)
Venligst
Rasmus
Skrevet af: Henriette Roberts, 3. august 2011 kl. 9.08
Skovjordbær er små søde jordbær der blomsirer og giver bær fra tidlig sommer til sent. De er gode bunddækkeplanter, og pynter derfor i et bed med deres flotte rosa blomster. Vi har dem i et bed hvor ikke meget andet vil gro.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. august 2011 kl. 12.38
Hej Henriette
Er du helt sikker på det?
Alm. skovjordbær har ikke lyserøde blomster, men hvide og bærer almindeligvis kun frugt i en kort periode. Deres smag er sød og dejlig, næsten bolsje-agtig.
Jeg har tidligere haft jordbær med lyserøde blomster, som ganske rigtigt bærer frugter langt ud over den gængse jordbær-sæson og som breder sig mere og hurtigere end skovjordbær gør. Bladene på disse har i øvrigt større lighed med alm. jordbær end med skovjordbærblade.
Så som bunddække er de ganske rigtigt, meget udmærkede.
mvh Vibeke
Billedet er en fejl. Kunne ikke fjerne det igen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Skovjordbær og vinrabarber ønskes