Forum

Planter til lille have

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Christiansen, 13. juni 2010 kl. 23.19

Vi er ungt par der lige har fået vores første lille plet jord - hvilket er en kæmpe glæde. Vi ville virkelig værdsætte hvis nogle af jer erfarne haveejere kunne undværde nogle stiklinge eller andre planter, som i mener ville være velegnede, hvis man ikke har så meget plads, og når man er så sent ude (indtilvidere blot ca 10 m2 bed, og en del krukker). Vi vil selvfølgelig gladeligt betale porto og andre omkostninger.
på forhånd tusinde tak
Mvh Anders

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. Jensen, 14. juni 2010 kl. 1.18

Jamen, hvad søger i efter? Blomster til sol, skygge, etårige, stauder, buske, træer ??

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 14. juni 2010 kl. 7.14

Hej Anders Christiansen

Jeg spørger lige om to ting mere: Hvor i landet bor I ? ( Det kunne jo være lettere at komme forbi med en plante eller to....)

Den anden vigtige oplysning er om jorden er "let" eller "svær" - dvs om den indeholder meget sand eller den indeholder meget ler. Det har stor betydning for hvordan forskellige planter kan trives.

Med venlig hilsen fra
Lone

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juni 2010 kl. 10.28

Anders, må man ikke gratulere med den lille nye have. Det er skønt sådan at stå øverst på tilværelsen som ung mand og så ovenikøbet få sig en sådan have i tilgift. Da jeg var en ung mand efter krigen, ja da må jeg da erkende at det også var af stor betydning for mig at have en sådant have. Det er nok fordi jeg er en af de intelligente mennesker, der er vokset op på landet, hvor der er lidt styr på tingene. Selv har jeg nu mange planter, der kan sendes.

Mvh Eivin (^_^)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Christiansen, 14. juni 2010 kl. 22.22

Hej igen
Tusinde tak for svar og for de skønne erindinger..
Haven er sydvendt, jorden er måske en lille smule leret, ikke helt sikker - har dog købt noget plantejord til forbedring af bedene, og noget lergranulat til den ny erhvervede New Dawn. Grundet vores manglende erfaring er vi ikke helt sikker på, hvad der ville være praktisk. Vi vil gerne have noget der kan dække i bunden meget gerne stauder i alle størrelser og farver, men selvfølgelig også etårs, da vi næsten ikke kan vente med at få en dejlig have-sommer. Vi bor i Århus N og har en lille datter på et år - derfor helst ikke alt for giftige planter:-)
Mvh Anders

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette F., 22. juni 2010 kl. 10.02

Tillykke med haven! :-) I skal da have geranier (storkenæb) - og masser af slagsen. Jeg har specielt én favorit, der blomstrer lige fra maj/juni og indtil frosten sætter ind. Lodden løvefod er også uundværlig.
Geraniem hedder vistnok Geranium x oxonianum Claridge Druce og breder sig villigt. Alle mine planter stammer fra en enkelt plante, jeg fik forærende af en god ven. Den breder sig villigt og kan deles i det uendelige- Den kan klippes tilbage midt på sæsonen, så bliver den igen kompakt og sætter masser af nye pink blomster.
Jeg sender jer gerne en plante, når det ikke er for varmt i vejret.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Christiansen, 23. juni 2010 kl. 20.15

Tusind tak! Også for hjælpsomheden. Det er en rigtig rigtig fin blomst, og vi vil meget gerne have en aflægger af din plante!
Vi vil naturligvis betale porto og andre omkostninger!
Vores adresse er : Sandau & Christiansen
Kalmargade 38
8200 Århus N
Vi kan overføre beløb for omkostningerne over netbankn :)

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette F., 23. juni 2010 kl. 20.39

Hej igen.

Min emailadresse er: qvalitet@gmail.com (qvalitet med v - ikke u) så kan vi tage den videre derfra.

Men lige nu gælder det jeres geranium og løvefoden, som jeg sender til jer - og kontonummer mm tager vi over mailen.

Jeg ser frem til at høre fra jer igen.

mange hilsener

Annette

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Christiansen, 24. juni 2010 kl. 18.53

:)
Vi har sendt dig en mail!

mvh Anders & Mia

Nyt svar til emnet »Planter til lille have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Planter til lille have

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider