Forum

Mangler til et nyt bed i skygge:

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 10. juni 2010 kl. 12.56

Vinteren har været MEGET hård ved min have og i den forbindelse er der meget som er gået ud.
Derfor tog jeg beslutningen i det tidlige forår at nu når det alligevel så så sort ud som det gjorde kunne jeg lige så godt lave de ting om som jeg havde gået og tænkt på i flere år.
Så nu har jeg fået mig et brugt drivhus sat op og en del af græsplænen er inddraget til køkkenhave, men i den anden ende af haven har jeg et stykke som jeg har gået og kigget på i flere år og som jeg nu endelig har fået taget mig sammen til at få lavet om på.
Problemet er at det ligger en del i skygge så jeg mangler nogle planter som kan tåle skygge.

Så hvis du har nogen af disse vil jeg meget gerne betale fragt for at få stiklinger af dem:

Hosta
Løjtnanshjerte
Lærkespore
Bregner
Hasselurt
Storkenæb

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. juni 2010 kl. 18.34

jeg har 2 små (meget små) hvide løjtnantshjerter, men de bliver jo store engang) hvis du er interesseret.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. juni 2010 kl. 19.41

jeg har en del hasselurt mim mail er mmadsen@post.tele.dk -
jeg bor ved kalundborg - mogens

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 10. juni 2010 kl. 23.11

Hej Anne.

Det vil jeg meget gerne.
Send mig en mail: Berantzino@get2net.dk
så finder vi lige ud af noget.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 11. juni 2010 kl. 9.39

Hej Jean

Jeg har flere forskellige storkenæb som jeg gerne vil sende aflæggere af. Har også 3 Lodden Løvefod som har selvsået i mit skyggebed og en del digitalis som også trives fint i skyggen.
Endvidere kan jeg anbefale alunrod til skyggebede, de trives også fint og findes i mange forskellige bladfarver.

Hilsen Linda

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 11. juni 2010 kl. 9.45

Hej Linda.

Tusinde tak.
Send mig en mail så finder vi lige ud af hvordan vi gør.

Berantzino@get2net.dk

Hilsen Jean

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 15. juni 2010 kl. 11.20

Tusinde tak til alle som har sendt til mig. Glæder mig til at få tingene ud i haven. Har faktisk fået alt hvad jeg spurgte efter og mere til så nu har jeg rigeligt til at lave mit bed.
Tror dog de små pus kommer i drivhuset først så de kan blive lidt større først.

Jean

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. Jensen, 28. juni 2010 kl. 19.59

Linda N (eller andre)

Har du flere Storkenæb ? Jeg har selv en lilla, men vil godt have andre. Betaler naturligvis porto.

Hilsen Rie

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christa Andersen, 30. juni 2010 kl. 21.38

Hej!

Hver gang jeg kører på motorvejen mellem Svendborg og Odense, står der de flotteste lupiner i mange farver. Jeg vil utrolig gerne have sådanne i min indkørsel langs mit hegn. Har taget nogle frø af en lilla en her til Sankte Hans, men frøstandene har ikke været tørre nok. Når jeg åbner en af de lodne frøstande ser det ikke ud som om der er ikke er noget inden i. De ligger derfor stadig til tørre. Jeg har ikke prøvet det før og er derfor usikker på om de overhovedet kan bruges, da jeg ikke ved hvordan de skal se ud når de sås. Hvis der er nogen der ved hvordan og måske har nogle forskellige farver af den smukke lupin, vil jeg gerne høre fra Jer. Jeg betaler naturligvis portoen.

Mvh. Christa

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 1. juli 2010 kl. 7.00

Christa jeg skal samle nogle af mine når de er modne, så send din adresse på en mail, det kan du gøre ved at gå ind på min hjemmeside som findes her.
www. 123hjemmeside.dk/greenhouse

Der finder du min mail inde, eller allernederst på hjemmesiden finder du en der hedder kontakt, der kan du også sende en besked gennem.
MVH
Lis/greenhouse

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 1. juli 2010 kl. 7.01

HMM prøver lige igen

www.123hjemmeside.dk/greenhouse

Nyt svar til emnet »Mangler til et nyt bed i skygge:«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Mangler til et nyt bed i skygge:

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider